torsdag den 11. august 2011

Hurraah


Som flere af jer ved, så bor jeg laaangt ude på landet. Så langt ude, at når man tror man er kørt forkert, så skal man bare fortsætte lidt endnu! Indkøbsmulighederne herude på yderkanten af udkantsdanmark er ringe - for ikke at sige ikke-eksisterende. Der er 4 km til den nærmeste købmand med "sommerhus-priser" og et udvalg, der ofte har overskredet sidste salgsdato. Vi skal hele 8,5 km væk for at ramme en by med "almindelige" indkøbsmuligheder, så som Netto, SuperBrugsen, Matas osv. Men ingen kage-butikker, så jeg handler ALT mit kagegrej via nettet.

MEN tænk nu er der lige åbnet en Kop&Kande forretning og de sælger sørme et lille udvalg af kageudstyr, herunder også Wiltons fondant. Så nu har jeg altså en mulighed for at købe fondant i nærheden uden at skulle betale 70 kr i porto. Fondanten var endda på tilbud til 80 kr for 2,27 kg - normalpris 110 kr. Så hurra for at udkantsdanmark nu er blevet lidt rigere - på fondant!

19 kommentarer:

  1. Dejligt for dig, det er ikke altid spændende at bo langt væk fra alting...
    Irene

    SvarSlet
  2. Ja, det er simpelthen så fedt at Kop og Kande er begyndt at sælge kagegrej :). Men i Aalborg er vi også rigtig heldige at have Fru Ronne der sælger et lille udvalg af Specialkøbmandens varer.

    SvarSlet
  3. Hmmm så røg der endnu en god grund til at lokke dig nærmere Haslev :-/

    SvarSlet
  4. Tillykke - det er altså dejligt ikke altid at være afhængig af nettet (og det kommer fra mig, hæhæ!). Og så på tilbud... så kan det ikke være bedre!

    SvarSlet
  5. Utroligt, at der er så stor forskel på priser, og så i samme butikskæde. De tager 70 kr for den LILLE pakke i vores K&K. Og så syntes vi altså ikke,at Wilton's smagte så godt - børnene ville ikke engang have en klump at "lege" med (læs lege og spise bagefter) :o(
    Så efter et par udflugter i K&K er jeg altså gået tilbage til at handle på nettet igen...

    SvarSlet
  6. Ren nysgerrighed: Hvordan kan det være, at du ikke laver fondant selv?

    Det er jo langt billigere og flormelis, pasteuriserede æggehvider og glucosesirup er jo til at få fat på de fleste steder. En Kvickly kan da i hvert fald klare det.

    SvarSlet
  7. Det er da nu så dejligt at have gode butikker i nærheden - så hurra for din nye Kop&Kande!
    Nettet er fantastisk, men helst et både og :-)

    SvarSlet
  8. Tænk hvis Christiansborg vidste, at alt hvad udkantsdanmark i virkeligheden behøvede, blot var billigt fondant!

    Jeg har lige netop i dag sluppet 3 x 110 kr. for de samme pakker. Hvem der dog bare boede lidt længere ude ;-)

    SvarSlet
  9. Hey! Kan du skynde dig at tømme deres lager og sælge det billigt til os? ;-D

    SvarSlet
  10. Her skal de have 127 kr for pakken - altså Kop og Kande, hvordan kan der være så stor forskel???
    Nå, men pyt, jeg smutter i kaffebiksen og fisker en pakke der til de alm. 110;-)

    SvarSlet
  11. Ja Asnæs Centeret har alt....;-)

    SvarSlet
  12. Hej Camilla.
    Er egenrlig også interesseret i at hører hvorfor du ikke selv laver din fondant? På den anden side med det besvær jeg havde tidligere forstår jeg det nu godt :P
    Jeg har lavet min egen blog og har linket til din side. Vil du lige sige om det er ok som jeg har gjort det? http://frostingwitch.blogspot.com/2011/08/frste-kage.html
    har ikke skrevet nogle opskrifter eller noget. Dem kan folk finde her hos dig :)
    Og endnu engang TUSIND tak for din guide. Fik lavet en tilforladelig første kage.
    Mange hilsner Carina

    SvarSlet
  13. Ja, det er de små ting der gør livet værd at leve :D

    SvarSlet
  14. Hej og tillykke.
    Jeg har netop den ismaskine du har vist billede af. Klart - hvis vi ikke taler pris - Så skal du have med kompressor. Men... Jeg er mægtig glad for min. Den klarer opgaven bedst og hurtigst hvis du kun kører 0,5 L af gangen (uanset de selv skriver noget andet) ;-) derudover skal du ønske dig bogen "ismageriet" som kan købes i "ismageriet" på -Amager. Det er gaven ;-D
    Tak for en skøn side

    SvarSlet
  15. @Irene: Nej, det kan indimellem være ret træls :-/

    @Gitte: Ja, det er dejligt, når man som mig slet ikke har nogen forretninger i nærheden.

    @Vibeke: Sorry! Men på den anden side, så ved man jo aldrig hvad jeg kan finde på af undskyldninger :-)

    @Piske: Ja, jeg troede ikke jeg skulle sige det, men det er lidt rart bare at køre 8 km fremfor at betale 70 kr i porto.

    @Jette: Prisen er så lav pga åbningstilbud. Normalt koster den vist 125 kr i butikken, men kun 110 kr hos Specialkøbmanden.

    @Astrid: Det er fordi, at det er der jeg springer over hvor gærdet er lavest. Jeg har et meget krævende job med mange rejser, 3 børn mv. Jeg holder meget af at lave alting selv, men her springer jeg over :-) PS Der er 25 m til den nærmeste Kvickly :-)

    @Madame: Lige præcis. Både og er godt.

    @Edith: Ja, jeg kunne formentlig optræde i en reklame for et parti i valgkampen :-) De 80 kr skyldes et åbningstilbud, så det varer desværre ikke ved.

    @Godte: Du siger noget, Godte. Som altid er du fuld af gode idéer :-)

    @Anne: Som skrevet under nogle af de andr ekommentarer, så skyldes de 80 kr, at det er et åbningstilbud.

    @Lone: Jaa, det er efterhånden slet ikke så ringe :-)

    @FrostingWitch: Se svar til Astrid :-) Stort tillykke med din nye blog! Dine links fungere fint, men de henviser kun til hovedhjemmesiden, ikke til den aktuelle opskrift du fortæller om. Det er fint for mig, men hvis du vil linke til en specifik opskrift finder du den og kopiere adressen fra adressefeltet helt som normalt. Og selv tak. Jeg er vældig glad for at jeg har inspireret dig til din første ret så fine kage.

    @Elisabeth: Ja, man skal huske at glæde sig over de små ting :-)

    @Anonym: Tak for dine erfaringer om ismaskiner. Den bog må jeg se nærmere på, for det ville være et perfekt ønske også. Tak for din søde slut kommentar :-)

    SvarSlet
  16. Specialkøbmanden sælger fondant til kr. 110 og hvis man køber over kr. 600 er der fri Porto :0)

    SvarSlet
  17. @Rie6000: Tak for din kommentar. Jeg plejer at handle der, men det der gør mig glad er, at jeg nu slipper for at betale porto og endda også at fylde kurven for at ramme de 600 kr :-)

    SvarSlet
  18. Hejsa
    Hvordan får jeg min fondant helt blank ??? og kan man godt komme olie med smag, uden det går ud over fondanten ???

    Mange Kærlige Hilsner Nathalia

    SvarSlet
  19. @Anonym (Nathalia): Nej, du skal ikke bruge olie - det vil få den til at klistre. Hvis du skal have et blankt look, kan man spraye sin kage med confectioners glaze.

    SvarSlet