tirsdag den 2. august 2011

Månedens læser opskrift (NYHED!) - Vil du være den første?

Jeg har fået den idé, at jeg hver måned vil udgive en læsers opskrift og billede. Har du lyst til at bidrage til "Månedens læser opskrift"? Så se nedenstående regler.

Reglerne er følgende:

  • Hver måned udsender jeg en reminder om, at man skal indsende en opskrift og billede til mig. Opskrifter / billeder indsendes på min mail: chudtloff@yahoo.com
  • Jeg udvælger "Månedens læser opskrift" og poster et indlæg i starten af en måned.
  • Indlægget består af en opskrift, et billede af kagen, samt navnet på læseren. Har man en blog eller hjemmeside henvises til denne.
  • Billedet skal være ens eget. Hvis opskriften er en kopi af en andens opskrift, så skal man henvise til bog, hjemmeside el lignende.
  • Opskriften skal være velafprøvet, dvs noget man selv har prøvet og synes er en skøn opskrift.
  • Billedet skal være af god kvalitet. Indsendte opskrifter med dårlige billeder, dårlig belysning osv tages ikke med i betragtning. Det samme gælder opskrifter uden billeder.
  • Opskrifterne afprøves ikke inden udgivelse. Jeg ville blive kuglerund, hvis jeg skulle afprøve alt, men hvis jeg har afprøvet opskriften, skriver jeg selvfølgelig min vurdering af opskriften.
  • Månedens læser opskrift kan være kager eller andre søde sager. Indslaget må ikke være en fondantkage - kun kager og søde sager som alle har forudsætninger for at lave.
Jeg håber, at I er med på legen og indsender gode opskrifter på kager og søde sager. Jeg ser ihvert fald rigtig meget frem til næste "Månedens læser opskrift".

13 kommentarer:

  1. Det er da en super god ide. Jeg laver ret tit kager og søde sager, så jeg regner klart med at bidrage med en opskrift :-)

    SvarSlet
  2. Sjov idé :-)
    Skal det være kage? Og hvordan definerer du i så fald kage? *gnækgnæk* :-D

    SvarSlet
  3. @Miss Fruity: Send endelig en opskrift. Det ville glæde mig at se.

    @Piske: Ha, ha, Piske, tør jeg modtage en opskrift fra dig :-) Jeg er ret sikker på, at du trods alt har ret godt styr på definitionen :-)

    SvarSlet
  4. Det glæder jeg mig til at følge - sikke en skøn idé du har fået, og den vil vi alle sammen kunne nyde godt af :-)
    En dejlig aften til dig!

    SvarSlet
  5. God ide, så jeg har sendt en mail... ;o)

    SvarSlet
  6. Super ide - sender dig fluks en mail ;0)

    SvarSlet
  7. Hej Camilla

    Lige et spørgsmål, hvordan har du fået den "Print Friendly" knap på dine indlæg? Rigtig smart ide.

    Mvh

    Camilla

    SvarSlet
  8. Hej Camilla
    Hvor er opskriften fra i går med chokolade kage med hvid creme og blåbær blevet af? I øvrigt en rigtig god idé med månedens opskrift :o)
    Mvh Signe

    SvarSlet
  9. @Madame: Tak Gitte. Jeg håber, at det kommer til glæde for både dem, der bidrager og alle dem, der bliver inspireret til nye søde sager. Og en dejlig aften til dig.

    @Bakegleder: Tak Camilla. Og tak for bidraget - det ser godt ud :-)

    @Merete: Tak Merete. Den er vel modtaget :-)

    @Camilla: Ja, den er rigtig smart, ikke? Du kan finde en vejledning her: http://ungersvenden.blogspot.com/2011/07/nu-kan-du-printe-opskrifterne.html

    @Signe: Tak Signe. Den fjernede jeg igen, da afsenderen desværre havde taget billede og opskrift fra Mette blomsterberg uden at oplyse mig det. Derfor slettede jeg den igen, da jeg mener, at billederne skal være ens egne. Opskriften er nu ret lækker og du kan finde den her: http://www.dr.dk/DR1/det-soede-liv/Opskrifter/2010/sommerliv/uds_6/20100907143037.htm

    SvarSlet
  10. Sikken en fed ide :) øvrigt stor tillykke med din > læser. Godt gået!!

    SvarSlet
  11. Super ide Camilla :-) Det er lidt ligesom Perleblogger hos Karen klarbæk :-)

    SvarSlet
  12. @Vibse: Tak søde. Jeg håber, at der kommer mange gode opskrifter - til glæde for alle. Så husk at smide en opskrift :-)

    SvarSlet