lørdag den 20. august 2011

Bryllupskagepynt - uden kage



En af mine veninders lillebror skal giftes i dag og hans kommende kone har fulgt med på min hjemmeside. Hun har lavet 4 flotte kager, men ville gerne have at jeg lavede pynten. Og det siger man jo ikke nej til! Pynten jeg her viser ligger derfor på 4 bageforme i samme størrelser som de 4 kager. Kagerne skal stå på et stativ med stang i midten og derfor har jeg lagt pynten i kanten af kagerne.

Pynten bestod af brudeparret - brudgommen i dykkerdragt og bruden i lægeuniform og hvide pæoner (eller hvad det nu endte med at ligne). Det tog meget lang tid at lave de mange pæoner. Jeg håber, at kagen bliver flot og brudeparret glade.

Her følger lidt billeder af de forskellige blomster og "kagerne" med pynten.


De 4 "kager" med pynten.



Brudeparret set lidt fra oven.



Brudeparret set forfra.


Nedenstående serie billeder af de forskellige pæoner.










Fakta:
Pæonerne er lavet ved hjælp af en pæon udstikker fra Tärtdecor, som jeg købte til Scandinavian Cake Show for 2 år siden. Men da jeg kun havde en størrelse udstikker brugte jeg også store enkelte rosenblade fra tinckertech two.
Bladene er skåret i ud i hånden i grøn fondant og dustet med "Holly / Ivy" fra Squires Kitchen og kanten er dustet med "Lilac" fra Squires Kitchen. Bagefter er de sprayet med "Edible Glaze Spray" fra PME.

Må I alle få en alletiders weekend.

35 kommentarer:

  1. Hvor er du bare vild Camilla. Hold op, hvor ser fdet flot ud. wauw...

    SvarSlet
  2. Wow, fantastiska pioner! Sådana har jag aldrig vågat göra ännu. Kan tro att de tog en hel del tid att göra. Men jättefina blev de! Och fint brudpar också.

    SvarSlet
  3. Hold da op hvor er det flot, Camilla!! Du er så dygtig, det er ligefør jeg ville ønske jeg skulle giftes :-)

    KH
    Birthe

    SvarSlet
  4. Hille makrel et arbejde - bøjer mig dybt i støvet *host* over dine evner !!!. Skøn humor med det brudepar :-). Håber I får en skøn aften !

    SvarSlet
  5. Hvor er du altså bare vildt dygtig!! Jeg bliver altid så inspireret af din blog, det er skønt at læse dine indlæg og se dine billeder - at du har overskuddet og evnerne, det bøjer jeg mig dybt i støvet for :) Well Done!! Kh. Signe

    SvarSlet
  6. Virkelig flotte pæoner, og bladende er super udført.
    Jeg har slet ikke prøvet min udstaikker, som jeg også købte ved SCS for 2 år siden, måske man skulle prøve lidt her i ferien...

    SvarSlet
  7. Hvor er pæonerne flotte - men jeg er dog mest vild med brudeparret ;-)

    SvarSlet
  8. Du er vildt dygtig til at lave kager og dekorationer. Wauv siger jeg bare,.

    Kh. Lis

    SvarSlet
  9. Ej hvor er det brudepar bare sejt! Og godt at se at det ikke altid behøver at være så traditionelt :) Blomsterne er i øvrigt også super smukke!

    SvarSlet
  10. Hvor er de smukke Camilla, den bryllupskage bliver godt nok smukkere end smuk :-)
    Irene

    SvarSlet
  11. Hei !

    Utrolig flott kakepynt du har laget.

    Ha en fin lørdag !

    Hilsen Linda

    SvarSlet
  12. Ej hvor blev de gode!!!
    Og ja pæoner tager frygteligt lang tid at lave!

    SvarSlet
  13. Hvor er det flot pynt! De er da fantastiske de blomster og brudeparret er jo bare så fine.
    Knus og god søndag;0)

    SvarSlet
  14. @Kristine: Tak Kristine :-)

    @Tove: Tak Tove. Du er da super dygtig Tove, så våg du dig bare du i pæoner :-) Det tager dog noget tid.

    @NYBH: Tak Birthe. Det kunne da være hyggeligt hvis du skulle giftes. Jeg stod da gerne for kagen :-)

    @Bettina: Tusind tak Bettina :-) Ja, det er meget sjovt når folk gerne vil have et personligt brudepar. Vi havde en meget festlig aften.

    @Sth1975: Tak Signe, det var sødt skrevet. Det glæder mig meget, at du bliver inspireret af bloggen :-)

    @Anne: Tak Anne. Ja, det siger lidt om hvor meget grej man har, hvis man har sådan eudstikker liggende i to år. Men jeg har længe haft lyst til at lave dem og da lejligheden endelig bød sig blev den taget frem og "støvet af" :-) Du må snart finde en anledning til at prøve din.

    @Prinssesse Suh: Tusind tak!

    @Lotte: Tak Lotte :-)

    @Lis: Tak for det, Lis.

    @Anna Banana Butterhair: Tak skal du have. Ja, det er rart at nogen ønsker sig noget specielt og personligt.

    @Irene: Tusind tak, Irene. Det håber jeg også meget at den blev. Dog lidt mærkeligt, at jeg ikke selv skulle pynte den.

    @Misbah: Tak skal du have :-)

    @Mine gleder: Tusind tak, Linda. Og god weekend / helg til dig.

    @Edith: Tak Edith. Ja, du ved jo hvor lang tid de tager :-)

    @Fru Hansen: Tak skal du have - og i lige måde :-)

    SvarSlet
  15. Nøj, hvor er du altså bare super super fantastisk dygtig! Det er jo helt vildt så smukke de er... Jeg bliver lige imponeret, hver gang jeg læser dine indlæg og ser alle dine flotte kreationer :)

    /G.

    SvarSlet
  16. IMPONERENDE!
    ... du er for vild :-)

    Tror altså snart, at gemalen og jeg gifter os igen (med hinanden!), så du kan lave en kage til brylluppet :-D

    SvarSlet
  17. Skønt brudepar og utrolig smukke blomster.

    SvarSlet
  18. Hej Camilla!

    De er sååååå fine. Kan godt forstå det har taget lang tid

    SvarSlet
  19. @C'est La Vie By G: Tusind tak søde Gitte. Og endnu engang tusind tak for den fantastiske søde mail du sendte mig idag :-)

    @Piske: Taaak Piske. Jeg ville elske at lave jeres bryllupskage - eller enhver anden selvfølgelig.

    @Nanna: Tusind tak, Nanna.

    @Kagemums: Tak Lone. Ja, det var lidt af en tidsrøver!

    SvarSlet
  20. Aij, hvor er det dog smukt, Camilla - vild flot at du kan lave brudeparret på den måde :-) Blev brudeparret ikke begejstret?

    SvarSlet
  21. de er super flotte - meget smukt lavet!

    SvarSlet
  22. @Madame: Tusind tak :-) Jo, pynten bragte lykke hos brudeparret, har jeg ladet mig fortælle :-)

    @Anette: Tak skal du have, Anette :-)

    SvarSlet
  23. Hej Camilla!

    Da jeg googlede rundt efter nogle mini-cupcakes fandt jeg din blog for aller første gang. Jeg skal altid lige se noget der overbeviser mig om, at bloggeren virkelig kan noget i et køkken; og nu har jeg set det! Jeg bukker mig dybt i støvet for dig - Det her er HELT fantastisk lavet!

    Du er virkelig virkelig dygtig! Din blog er selvfølgelig bogmærket nu, så jeg i fremtiden kan nyde godt af dine opskrifter og evner!

    Mvh. Helene (:

    SvarSlet
  24. Jisses vilka fina blommor du gjort, likaså jättefin brudpar

    SvarSlet
  25. WOW hvor er de blomster flotte.
    Mon det er muligt du en dag kunne lave en how to af dem??

    Det ville jeg nemlig gerne lære, plus evt et billede at udstikkeren for kunne ikke rigtig finde den via dit link :O)

    SvarSlet
  26. @Nissen: Tusind tak, Helene for din utrolig søde kommentar :-) Det gør mig utrolig glad! Velkommen til og jeg håber, at du finder spændende ting på bloggen fremover.

    @Cupcakesfluffan: Tusind tak :-)

    @Jannie: Tak Jannie. Jeg havde så travlt, at jeg ikke fik lavet en how-to-do, men jeg skal nok få lavet en. Men jeg kan ikke liiige love hvornår. Jeg skal nok tage et billede af udstikkeren, men jeg har desværre ledt forgæves efter den på deres hjemmeside og den er der ikke. Prøv evt at skrive til dem og hør om de har den eller får den igen. Det er trods alt kun to år siden jeg købte den, så mon ikke findes stadigvæk.

    SvarSlet
  27. WOW hvor er du da bare god. hvor længe har du lavet kage og pynt, det må da tage flere år at blive så dygtig.helt vild flot blog du har.
    joan

    SvarSlet
  28. Tak for svaret, så var jeg da ikke helt skør da jeg ikke kunne finde den he he.
    Men så har jeg lidt at glæde mig til, når der kommer vejledning.
    Endnu en god grund til at komme på visit på din fine blog :o)

    SvarSlet
  29. @Joan: Tusind tak, Joan. Jeg har lavet kagepynt i snart 3 år. Tak for din søde kommentar.

    @Jannie: Tak Jannie, du er mere end velkommen :-)

    SvarSlet
  30. Det er virkelig flotte blomster! Jeg leder ihærdigt efter en pæon udstikker men den er dælme svær at opstøve! Jeg kan ikke se om du skriver hvor din er fra? Jeg skal lave bryllupskage til et vennepar, de skal vies i midten af juni, og der er pæon/bonderose tema.

    På forhånd tak for svar :-)

    MH

    I

    SvarSlet
  31. @delish: Undskyld mange gange for det sene svar. Tak for din søde kommentar. Jeg købte min udstikker gennem Tärtdecor, men der kan jeg ikke se den mere. Håber, at du finder den et sted.

    SvarSlet
  32. Hej
    Det er nogle rigtig flotte pæoner. Jeg kan se, der var nogle der manglede en "how to" på pæoner og jeg har faktisk lavet en, som håber det er ok jeg linker til:
    http://blomsterkager.dk/2014/06/hvordan-du-laver-en-paeon-fondant-gum-paste-som-du-kan-bruge-som-pynt-paa-en-kage/
    Mange hilsner Karen

    SvarSlet