onsdag den 14. september 2011

Lækkerier midt i hverdagen

Jeg var på lederseminar i går på Saltoftehus. Det er et skønt sted midt ude på landet, tæt på skoven, smukke lokaler og god betjening. Maden er som regel meget skøn og indbydende. Saltoftehus er derfor et sted vi bruger ret ofte til konferencer og seminarer.

I går fik vi dessert to gange, samt kage til kaffen! Jeg sprang dog kagen over..... Men desserterne var spændende og måtte smages. Her kan I nyde de smukke desserter og finde inspiration til måske at lave noget ligende.

Den første dessert fik vi til frokosten. Det var en kokoskage med nødder og mørk chokolade. Kagen var toppet med hyben-honning kompot og brombær. Det var en meget smuk dessert og den smagte skønt. Kombinationen mellem den knasende kage og den bløde, søde kompot var god. Det er bestemt en sammensætning jeg kunne finde på at gøre efter.


Den anden dessert var efter middagen. Det var en moderne fortolkning af Peach Melba. Den bestod af en nøddebund (kan ikke ses på billeder) med en vaniljeparfait, samt en pocheret fersken ovenpå. Derudover en hindbær sorbet og lidt friske hindbær. Nøddebunden var desværre tør og kedelig, men ellers en velsmagende dessert. Hindbær sorbeten smagte virkelig skønt.

Og så er det vist godt, at jeg skal ud og løbe i morgen!!

3 kommentarer:

  1. Jeg sad og læste dit indlæg og tænkte: Hvis det var mig der fik al den lækre mad, ville jeg kunne trille. Din sidste bemærkning fik mig heldigvis ned på jorden igen. Selvfølgelig, når man spiser skal man jo også bevæge sig. ti hi.
    Lækkert det er det ihvertilfælde.

    Kh. Lis

    SvarSlet
  2. Hvor ser det spændende ud - begge desserterne! Dejligt med inspiration til nye måder at sammensætte kage, bær og is. Jeg skal have gæster på lørdag og vil tage udgangspunkt i dine fine ideer!

    SvarSlet
  3. @Lis: Ja, Lis, jeg er simpel hen nødt til at løbe med den hobby jeg har :-)

    @Madame: Indlægget er netop ment som god inspiration til hvordan man kan lave en lækker dessert. Så det er dejligt, hvis du kunne finde inspiration til en kommende gæstemiddag. Det hører jeg gerne mere om :-)

    SvarSlet