onsdag den 14. november 2012

Anmeldelse: Vanilje-Twister


Jeg har prøvet den nye vaniljetwister fra Dr. Oetker, som jeg har fået tilsendt fra dem. Produktet er dermed sponsoreret, men anmeldelsen er et udtryk for mine oplevelser og min mening om produktet.

Vaniljetwisteren består af en kværn, hvori der ligger 5 bourbon vaniljestænger fra Madagascar. Stængerne er tørrede og klippet i mindre stykker. ½ tsk kværnet vanilje svarer til 1 skrabet almindelig vaniljestang.


Jeg hældte nogle af de tørrede stænger ud og der er ingen tvivl om, at det er hele fyldte vaniljestænger, der er brugt. Jeg havde måske frygtet, at der var anvendt tomme stænger.


Twisteren er nem at bruge og der kommer kværnet vanilje ud med det samme. Duften er god. Da man jo kværner både stang og korn kommer der naturlig nok en del "fnuller" med ud over vaniljekorn. Det generer ikke mig, hvis det skal i bagværk eller f.eks vaniljekranse, hvor jeg selv plejer at blende hele vaniljestænger. Det giver en god kraftig vaniljesmag at bruge både stænger og korn.


Jeg blandede noget kværnet vanilje med sukker og det smagte godt af vanilje.

Min vurdering af produktet er:
  • Super god idé at lave et produkt, hvor både stang og korn anvendes. Det giver en god og kraftig smag
  • Nem nem måde at lave sit eget vaniljesukker på. Kværn noget vanilje direkte i sukkeret.
  • Brug produktet i kager og i dit eget hjemmelavede vaniljesukker.
  • Jeg vil ikke anvende produktet i is, cremer eller andre ting hvor jeg gerne vil se vaniljekornene alene uden fnuller.
Jeg forventer at bruge den nye twister, når jeg laver vaniljesukker og bruge det i kager. Men ellers vil jeg stadig anvende vaniljekorn fra gode dejlige fede vaniljestænger, som jeg køber hos Vaniljimporten (svensk hjemmeside, der sender vaniljen superhurtigt uden fragt).

Se iøvrigt mit indlæg om Vanilje - et indlæg, hvor jeg viser alle mulige forskellige typer vaniljeprodukter.

1 kommentar:

  1. Jeg købte en vanilletwister i en forretning og er på jagt efter en ny, men kan ikke finde den. Der blev åbenbart ikke købt nok! Den er genial! Jeg kan desværre ikke åbne den, jeg har og putte nye stænger i.

    SvarSlet