tirsdag den 21. september 2010

Mit bidrag ved Scanidnavian Cake Show 2010






Så er Scandinavian Cake Show 2010 slut og her er mit bidrag til konkurrencen i bryllupskager i retro 70'er stil. Undervejs i forløbet med at lave kagen fandt jeg ud af, at jeg nok havde gang i at lave en flower power 60'er kage!! Men da var det for sent at lave den om. Jeg vandt ingen præmie, men det har været super sjovt at være med og det var en dejlig , skøn og hyggelig tur sammen med de andre kage-koner. Vil du se billeder fra resten af showet, så kan du se dem her.




Blomsterne tog vildt lang tid at lave - selvom de måske ikke ser ud af meget. Alle blomsterne er malet med sølv i kanten og med en mørkere farve i midten og allerinderst i midten en lille sølvfarvet blomst. Selve kagen er malet med sølv farve.







På topkagen havde jeg lavet et peace tegn i fondant malet med sølv og dækket af en masse små blomster med en lille malet sølv kugle i midten.







Udover konkurencekagen havde jeg også en lille kage med til "Dansker-bordet", hvor vi danske kage-koner kunne udstille lidt kager. Her havde jeg en lille hvid kage med med en valmue på. Valmuens blade knækkede desværre, men jeg kunne ikke nå at lave den om.



















Udover kage-udstilling var der også workshops med bla Carol Haycox, hvor jeg her lytter interesseret. Hun var utrolig sjov og festlig og gav mange gode fif.

15 kommentarer:

  1. Er du vimmer hvor er det en flot kage!!

    Mange hilsner
    Birthe

    SvarSlet
  2. Vildt flot kage !!!

    De blomster er godt nok søde !!!

    Hyggehygge
    Marianne

    SvarSlet
  3. Hold da helt op hvor er begge kager flotte - og din dansker kager er utrolig smuk i sin enkelthed - for mig er valmuer i en kornmark en stor del af mit Danmark

    SvarSlet
  4. Super flotte kager du har lavet :)

    SvarSlet
  5. Nice:o)

    Tak for kigget:o)

    Hilsner Helle (work..)

    SvarSlet
  6. Din bryllupskage er super flot - kan godt lide, at den ikke er så "yyndig og tuttenuttet" som de ofte ses. Der er noget spræl over den. Flot, flot kage c'',)

    SvarSlet
  7. Har sådan gået og ventet på at du ville ligge din konkurrence kage på bloggen. Den er bare super fin, er helt vild med det der flower power tema. Skønne farver:)

    SvarSlet
  8. Så roligt att ha sett några av dina tårtor i verkligheten nu! Var på cake showen en kort stund på lördagseftermiddagen, och minns båda dina fina tårtor =) Lade upp en liten bit av din bröllopstårta på min blogg, hoppas det är ok!

    SvarSlet
  9. Det var dog nogle imponerende flotte kager du har fået lavet - elsker peacetegnet - super flot !!!

    SvarSlet
  10. Kære allesammen. Tusind tak for jeres søde og dejlige kommentarer. Hvor er det skønt at I synes om mine kager og at I ligefrem har ventet på dem.
    @Hanna: Ærgeligt at jeg ikke fik hilst på dig i lørdags. Det er helt ok at du har lagt et billede på din blog. Det var nogle flotte billeder du har taget.

    SvarSlet
  11. Jeg elsker dine blomster. Så flotte og fine. Jeg ved at de har taget en evighed at lave. Jeg vil gemme ideen til en dag jeg lige lyster at lave lidt tidskrævende pynt ;-) Igen tusind tak for en kanon weekend. Krammer

    SvarSlet
  12. @Tak Søde. Ja, det var en kanon weekend. Håber snart at vi ses igen. Knus

    SvarSlet
  13. Hej Camilla - er du gal jeg er bare VILD med den kage her.så gennemført smuk. Susanne

    SvarSlet
  14. @Mit Kage Eventyr: Tusind tak Susanne! Det var sødt skrevet :-)

    SvarSlet