søndag den 25. oktober 2015

Kardemomme-kiks



Jeg blev overrasket glad for disse kiks. De smagte virkelig godt.  De er rigtig gode til ost og både børn og voksne var vilde med dem. Jeg fik ikke talt hvor mange kiks jeg fik af portionen, men jeg gætter på at jeg fik ca. 50 små kiks.

Kardemomme-kiks
Ca. 50 kiks à 5x5 cm

3 dl mel
3 dl havregryn
1 spsk sukker
1 tsk bagepulver
1 tsk kardemomme
½ tsk salt
100 g smør
1 dl sødmælk

Bland alle de tørre ingredienser. Smelt smørret og bland mælken i. Rør blandingen ned i de tørre ingredienser og bland det godt sammen. Lad dejen hvile i 10-15 minutter.

Rul dejen ud på et let meldrysset bord. Sørg for at rul dejen ensartet ud - så får du de pæneste kiks. Udstik dejen med en 5x5 cm udstikker med "blonde-kant" eller en anden udstikker. Overfør de udstukkede småkager til en bageplade med bagepapir. Stik alle kiksene med en gaffel.

Bag kiksene ved 175 C i ca. 20 minutter til de er gyldne. Lad kiksene afkøle på bagepladen. Opbevar kiksene i en tætsluttende kagedåse.

Spis kiksene med lækker ost på. Opskriften på de Appelsinsyltede valnødder som ses på den forreste kiks kan ses her. Opskriften på Figen-marmeladen som ses på den bagerste kiks kommer snarest på bloggen.



TIP!! Jeg delte dejen i to og tilsatte 1 spsk almindelig kommen til den ene halvdel. Det smagte forrygende (hvis man altså er til kommen).

1 kommentar:

  1. Jeg er så stolt og glad for at være her for at dele dette bemærkelsesværdige vidnesbyrd, vidunderligt og ekstraordinært, jeg kan bare ikke tro, nu er min tidligere mand her hos mig og tigger om alle hans forkerte handlinger og fortæller mig, hvor tom han følte sig hele tiden han var væk, han forlod mig og forårsagede mig så smerte efter en skilsmisse, der fandt sted for 5 måneder siden. Og hele dette mirakel skete umiddelbart efter at jeg kontaktede Dr. Egwali for at få hjælp, jeg er den lykkeligste kvinde i hele verden i dag, jeg vil sige 'at have ham igen ved min side. Det er et mirakel for mig og min familie og evig glæde og lyst. Jeg er så glad nu, og jeg ved ikke, hvor meget jeg skal udtrykke min taknemmelighed og taknemmelighed over for Dr. Egwali. Jeg vil kraftigt anbefale ham, hvis du har brug for øjeblikkelig hjælp, da det er garanteret.
    Send ham en e-mail i dag /dregwalispellhome@gmail.com eller via
    WhatsApp: +2348122948392

    SvarSlet