mandag den 28. december 2015

Jule-roulade



Kan I lide at se "Den store bagedyst"? Jeg er selv blevet spurgt flere gange om jeg vil deltage i programmet, men jeg er ikke begejstret for tanken om at stå på landsdækkende tv og fremstille mig selv og min familie. Og ikke mindst bage kager under sådan et tidspres - det ville være utrolig utilfredsstillende. 

Men jeg synes, at det er utrolig hyggeligt at følge med i og jeg glæder mig allerede til næste sæson. 

Denne jule-roulade er netop inspireret af Micki fra sidste sæson af "Den store bagedyst". Den smagte utrolig godt og julet og vakte stor begejstring blandt mine jule-gæster 2. juledag. 

Jule-roulade
Ca. 16 skiver

Roulade-dej
Korn af 1 stang vanilje
3 store æg
130 g sukker
40 g mel
2 spsk kakao
60 g kartoffelmel
1 tsk kanel
½ tsk stødt nellike
1 tsk  bagepulver
Skal af 1 økologisk appelsin
Saft af 1 appelsin (bruges til pensling af den bagte bund)

Appelsincreme
2 blade husblas
100 g flødeost
25 g flormelis
Skal af 1 økologisk appelsin
1 tsk citronsaft
1 spsk appelsinsaft
2½ dl piskefløde

Pynt
Andet pynt kan anvendes
Overtræksmarcipan (200 g marcipan, 20 g glukosesirup, 100 g flormelis)
30 g mørk chokolade
Hakkede usaltede pistacienødder
Pulver af frysetørret solbær
Spiseligt guld-flitter

Roulade-dej
Skrab kornene ud af vaniljestangen og bland dem med sukkeret. Pisk æg og sukkeret med vaniljen til det er lyst og skummende. Bland resten af ingredienserne sammen og vend det forsigtigt i. 

Fordel dejen på en bageplade med bagepapir og bag den i ovnen ved 225 C i ca. 6-8 min. Pas på ikke at give bunden for lang tid, for da vil den sprække / knække når man ruller den. Vend straks bunden ud på et stykke bagepapir drysset med lidt sukker og læg et stykke viskestykke over, der har været gjort vådt og er hårdt vredet op. Efter 10 min kan man forsigtigt trække bagepapiret af. Pensl bunden med appelsinsaft.

Appelsincreme
Udblød husblas i rigeligt koldt vand. Pisk imens flødeosten med flormelis, appelsinskal og citronsaft. Pisk dernæst fløden stiv. 

Smelt husblas i appesinsaft og bland det hurtigt i flødeostecremen. Vend derefter den piskede fløde i cremen. 

Rulning og pyntning af rouladen
Når rouladebunden er helt afkølet fordeles appelsincremen på bunden og denne rulles stramt sammen. Lad den ende ovenpå samlingen. Rul bagepapiret om rouladen og sæt den på køl i mindst ½ time til den har sat sig. 

Rul overtræksmarcipanen tyndt ud. Brug evt. ovennævnte opskrift på overtræksmarcipan. Eller lav en blanding af 70% almindelig marcipan + 30% hvid fondant. Dette kan også købes via den tyske hjemmeside PatiVersand - en hjemmeside, der er fyldt med gode sager til gode priser. Det er den jeg har brugt til min roulade. Den har en flot hvid farve, men smager skønt af marcipan. 

Pensl evt. rouladen med en anelse vand, så marcipanen fæstner. Læg marcipanen på rouladen og rul den ind under, så samlingen ligger nederst. 

Smelt mørk chokolade og kom det i en sprøjtepose, hvor du klipper et mikroskopisk hul. Sprøjt striber henover rouladen. Som nævnt flere gange før, så bruger jeg altid chokolade fra Callebaut - den fås som små "knapper", der smelter hurtigt og som fås i mange kvaliteter. Callebaut chokolade kan købes i flere forskellige netbutikker. 

Drys med finthakkede pistacienødder, solbærpulver og guld-flitter. Solbær-pulver og guld-flitter har jeg ligeledes købt via PatiVersand. 

Du kan pynte rouladen som du ønsker, feks med frysetørret hindbær, hakkede nødder, fondant kristtjørn eller hvad du lyster. 





19 kommentarer:

  1. Sjovt, jeg har det på nøjagtig samme måde med Bagedysten - det er sjovt at følge med i, men jeg kunne ikke se mig selv deltage, selvom mine venner og bekendte indimellem opfordrer mig til det.
    Din roulade ser vIldt lækker ud - som alle dine kager :).

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak skal du have :-) Jeg bliver også spurgt tit af venner og bekendte, men nej... :-)

      Slet
  2. Har det næsten lige sådan med bagedysten, er også flere gange blevet tilbudt at deltage, men takket nej. Jeg elsker at bage, men ikke på tid og ikke når nogen skal bestemme hvad jeg skal bage. Jeg synes så at programmerne er dårlige og ser dem ikke mere. Jeg bliver alt for gal...

    Hyggehygge
    Marianne

    SvarSlet
    Svar
    1. Præcis. Det med at bage på tid er min største anke mod at deltage. Jeg synes til gengæld at det er sjovt at få et tema at bage ud fra. F.eks beder jeg min søster om at sige en ingrediens eller en type kage som jeg skal bage til næste gang de kommer :-)

      Slet
  3. Hov den skal jeg da helt klart prøve - mon den kan spise når det ikke er jul ..:O)
    God dag

    SvarSlet
  4. Spil en gunslinger uden registrering og gratis. Spillet anbefales kun til danske deltagere.

    SvarSlet
  5. Jeg vil sige til verden for at fejre dette store vidnesbyrd med mig, jeg tror aldrig på, at jeg nogensinde kan få min tidligere elsker tilbage en dag. Min historie og taksigelse går til Dr. ODION Da min kæreste forlod mig, troede jeg aldrig, at jeg var i stand til at få hende tilbage, efter alt hvad hun har sat mig igennem, men jeg er så glad for, at jeg efter Dr. ODIONs indblanding var i stand at få min kæreste tilbage efter 48 timer, og jeg er stolt over at sige, at hvem der nogensinde har brug for hjælp til at få sin elsker tilbage, skal kontakte Dr. ODION på hans e-mail: (drodion60@yandex.com) det er derfor, jeg også vil lade alle, der har brug for hjælp derude for også at søge hjælp fra ham, så han også kan hjælpe dig. mail ham via: (drodion60@yandex.com) eller WHATSAPP hans hotline: +2349060503921

    SvarSlet
  6. Jeg føler mig så glad i dag, fordi jeg er en del af dem, der glæder sig alt sammen på grund af den hjælp, DR WALE har givet mig for at få min mand tilbage. Jeg har været gift i 7 år, og det har været så forfærdeligt, fordi min mand snydede på mig og søgte en skilsmisse. Men da jeg stødte på DR WALE WhatsApp-nummer +2347054019402 på internettet sendt af en dame, besluttede jeg at komme i kontakt med ham, og jeg forklarede min situation for ham og søgte derefter hans hjælp, men til min største overraskelse fortalte han mig, at han hjælp mig med min sag, for der er ikke noget problem uden en løsning. han fortalte mig, hvad jeg skulle gøre, som jeg gjorde, og han arbejdede for mig, og min mand vendte tilbage til dig efter 3 dage, som han lovede. Her fejrer jeg, fordi min mand er hjemme og virkelig nyder mit ægteskab, og hvad en stor fest. Jeg vil fortsætte med at vidne på internettet, fordi DR WALE virkelig er en hjælper, som Gud har sendt for at hjælpe os alle. Hvorfor ikke kontakte DR WALE nu, hvis du står over for nogen udfordringer i dit forhold. Du kan kontakte ham den
    e-mail-adresse: drwalespellhome@gmail.com
    WhatsApp: +2347054019402

    SvarSlet
  7. Min mand ændrede sig dramatisk mod mig, kommunikerer ikke længere. Han respekterer mig ikke og beskylder mig falsk for utroskab på grund af ondt sladder .. Men jeg er simpelthen FORVALLET over resultaterne af Dr.Wale, der stavede kærlighed for mig. Alt går så godt og PRÆCIS hvordan han sagde, det ville være. Selvom det tog 3 dage at komme fuldt ud, var det så det værd, fordi tingene næsten er ved perfektion! Hvordan han tog min situation og vendte den fuldstændigt om for at give mig præcis, hvad jeg ønskede, ligger uden for mig, men noget, jeg aldrig vil stille spørgsmålstegn ved og bare være helt taknemmelig, Gud velsigne DR WALE for at gøre sorg til lykke. DR WALE-kontakt: E-mail: drwalespellhome@gmail.com ELLER WhatsApp +2347054019402

    SvarSlet
  8. Har hørt mange gode nyheder om DR WALE. En af mine venner, der spillede lotteri, fortalte mig, hvordan DR WALE gav sit heldige nummer til Win. En ven fortalte mig, hvordan DR WALE bragte sin mand tilbage til hende. En ven af ​​en ven forklarer, hvordan DR WALE hjalp ham med at vinde kontraktjob, som han har kæmpet i årevis. En ven talte også om, hvordan DR WALE hjælper hende til graviditet hos børn. En ven talte om, hvordan DR WALE hjælper hende med at stoppe en skilsmisse, da hendes mand planlagde at skille sig fra hende. Efter at have hørt mange andre gode ting, han har gjort for andre mennesker over hele verden. Jeg har ikke noget valg at kontakte ham og dele mine problemer med ham. Fortalte ham, hvordan min mand opførte sig dårligt over for mig og børnene. Efter at jeg fortalte ham, bad han mig om at sende navnet på min mand, hvilket jeg gjorde. Han fortalte mig, at han vil trylleformulere for mig. Han siger, at når han først har trylleformuleret, vil min mand være god for mig og børnene. Sandelig efter trylleformularen blev afgivet begyndte min mand at handle normalt tilbage til os derhjemme. Han passer nu godt på os derhjemme. Du kan kontakte DR WALE på e-mail drwalespellhome@gmail.com ELLER WhatsApp: +2347054019402

    SvarSlet
  9. Jeg er så stolt og glad for at være her for at dele dette bemærkelsesværdige vidnesbyrd, vidunderligt og ekstraordinært, jeg kan bare ikke tro, nu er min tidligere mand her hos mig og tigger om alle hans forkerte handlinger og fortæller mig, hvor tom han følte sig hele tiden han var væk, han forlod mig og forårsagede mig så smerte efter en skilsmisse, der fandt sted for 5 måneder siden. Og hele dette mirakel skete umiddelbart efter at jeg kontaktede Dr. Egwali for at få hjælp, jeg er den lykkeligste kvinde i hele verden i dag, jeg vil sige 'at have ham igen ved min side. Det er et mirakel for mig og min familie og evig glæde og lyst. Jeg er så glad nu, og jeg ved ikke, hvor meget jeg skal udtrykke min taknemmelighed og taknemmelighed over for Dr. Egwali. Jeg vil kraftigt anbefale ham, hvis du har brug for øjeblikkelig hjælp, da det er garanteret.
    Send ham en e-mail i dag /dregwalispellhome@gmail.com eller via
    WhatsApp: +2348122948392

    SvarSlet
  10. Min endeløse ros går til denne dybe charmer, der er værd at efterligne. Tak doktor. Hej gutter, jeg hedder Donna 38. Jeg bor i San Francisco-bugten i Californien. Mit følelsesmæssige liv tog en stor drejning og er blevet velsignet, siden jeg blev henvist til ham af en familieven, der blev søster, smerten var så uudholdelig, det traumatiserede mig, fordi jeg havde smerter, havde urolige nætter, der næsten gjorde mig elendig for omkring et år før mit møde med Dr. Egwali, der hjalp med at genoplive det, jeg troede var væk. Tro i første omgang var jeg også i vantro på grund af mine forskellige møder med en række spellcastere og hjemmesider, alt sammen på vej til at bringe min yndige mand tilbage til mig, jeg har altid været stærk og vidste, at der måtte være et pålideligt sted at hjælpe mit eget ægteskabelige traume for det bragte faktisk så meget kaos. Kathy fandt Dr. Egwalis artikel og gav mig den, jeg kontaktede ham og forklarede, hvad jeg gik igennem, han sagde, at han var nødt til at udføre visse ritualer, hvoraf alle de nødvendige procedurer blev fulgt, lige siden disse ritualer blev gjort, har vores liv været så farverig, han har siden været min ideelle mand og kærlige over for mig og vores børn .. Tak igen læge, du kan slutte dig til ham på et hvilket som helst af disse medier og være en lykkelig sjæl, da jeg håber at finde held!

    Viber / WhatsApp: +2348122948392
    E-mail: dregwalispellbinder@gmail.com

    SvarSlet
  11. VIRKELIG DRIFTENDE EFFEKTIV STAVING CASTER TIL HJÆLP TILBAGE TILBAGE EX LOVER OG DIN ÆGTESKAB
    Hej mine kolleger online. Jeg vil bruge dette medium til at takke DR WALE, fordi han bragte min tidligere mand tilbage. min mand forlod mig for sin tidligere kæreste, han havde, før han blev gift med mig, det er en vanskelig situation for mig, jeg ringede og bad ham om at komme tilbage, han nægtede, han sagde, at han ikke elsker mig mere, jeg prøvede alle mulige måder at få ham tilbage alt var forgæves fortalte jeg min ven om det, og hun gav mig DR WALE WhatsApp-nummer, og jeg WhatsAppede ham og fortalte ham mit problem, og han fortalte mig, hvad jeg skulle gøre, og jeg gjorde det, og han kastede en kærlighedsformulering, der bragte min mand tilbage inden for fem år. Hvis du har brug for hjælp til at komme tilbage sammen med din eks, skal du kontakte DR WALE på
    WhatsApp / Viber +2347054019402 ELLER E-mail:
    drwalespellhome@gmail.com

    SvarSlet
  12. Livet kan nogle gange være sjovt, det ene minut er smukt, og det næste minut er helt anderledes. Min mand og jeg levede et meget smukt liv før det uventede kaos, et liv uden skavanker eller mistillid, indtil vi ikke havde problemer med støtte fra vores børn, stoppede han med at betale og fandt et eventyr uden for at flirte med sit eftertragtede ægteskabelige hjem. alt jeg led. og for det, jeg arbejdede på en unødvendig fornøjelse, følte jeg denne tomhed i mig, jeg anede ikke, hvordan jeg kunne hjælpe mig med at forene ham, fordi han ikke vendte hjem, blev sent ude, drak, røg, lavede alle mulige ting, han aldrig havde gjorde ... Men takket være manden, der bragte glæde med stabilitet til mit hjem, er Dr. Egwali, en mand med gode gerninger, så ægte og imødekommende, fordi jeg prøvede og havde tillid ... Fortæl hende om din frygt og dig ' vil være glad for du gjorde. WhatsApp eller Viber +2348122948392 eller via e -mail dregwalispellbinder@gmail.com

    SvarSlet
  13. Til alle, der læser dette, skal du have tro og et højt niveau af positivitet, fordi der er større kræfter på arbejde, end du nogensinde kan forestille dig. Det vil blive bedre, når du tror og handler på det, og derefter vil hver af dine situationer gradvist transformere til det bedre. Jeg fik tingene restaureret med min ægtefælle efter et møde med DR EGWALI. Min forening blev ødelagt af uovervindelige kræfter, der ikke vidste, at mit ægteskab var hovedmålet, vi havde vedvarende problemer uden at løse dem, men tingene kom sig efter DR EGWALIs ankomst, fordi vi er glade og lever i fred, uden tvivl vil jeg stærkt anbefale at dem, der har brug for det, virker godt, det er virkelig troværdigt for alle problemer, du støder på, uanset om det er kærlighed, beskyttelse, penge eller psykiske kræfter. DR EGWALI er den ægte vare. Send ham en e -mail på Dregwalispellbinder@gmail.com eller på Viber / WhatsApp +2348122948392

    SvarSlet
  14. Hej, nu kender jeg en Spell Doctor, du kan få en håndgribelig privat chat og genetablere dit kærlighedsliv. Denne person er den altid pålidelige doktor Egwali, en tryllekaster, der brugte sin stave til at ændre mit liv og så mange andre liv, jeg kender i dag. Du kalder det bare kærlighedsformulering, karrierejagt, sundhedsproblemer, uanset hvad der er tilfældet, uanset hvilket traume du befinder dig i, det er tid til at tage sig af dig uden tøven. Min sag var ret grim, før jeg mødte ham, og resten var historie. Du kan kontakte ham på en hvilken som helst af disse måder WhatsApp / Viber +2348122948392
    Mail: dregwalispellbinder@gmail.com
    Hav en privat session med ham og vær glad igen.
    Alle mine ønsker !!

    SvarSlet
  15. Hej, jeg er Nira Efter at have været i et forhold med Anderson i årevis, slog han op med mig, jeg gjorde alt for at bringe ham tilbage, men alt var forgæves, jeg ville have ham tilbage så meget på grund af den kærlighed, jeg har til ham Jeg bad ham om alt, jeg lovede, men han nægtede. Jeg forklarede mit problem til min ven, og hun foreslog, at jeg hellere skulle kontakte en trylleformular, der kunne hjælpe mig med at kaste en trylleformular for at bringe ham tilbage, men jeg er typen, der aldrig har troet på besværgelser, jeg havde intet andet valg end at prøve det, jeg mailede trylleformularen, og han fortalte mig, at der ikke var noget problem, at alt vil være i orden inden tre dage, at min eks vil vende tilbage til mig inden tre dage, han fortryllede og overraskende på den anden dag, var klokken omkring 16.00. Min eks ringede til mig, jeg var så overrasket, jeg besvarede opkaldet, og alt, hvad han sagde, var, at han var så ked af alt det, der skete, at han ville have mig tilbage til ham, at han elsker mig så højt. Jeg var så glad og gik til ham, det var sådan, vi begyndte at leve lykkeligt sammen igen. Siden da har jeg afgivet et løfte om, at enhver, jeg kender, der har et forholdsproblem, ville jeg være til hjælp for sådan en person ved at henvise ham eller hende til den eneste rigtige og magtfulde tryllestaver, der hjalp mig med mit eget problem. e-mail: babawalewiseman01@gmail.com du kan e-maile ham, hvis du har brug for hans hjælp i dit forhold eller en anden sag.
    1) Kærlighedsbesværgelser
    2) Tabte kærlighedsbesværgelser
    3) Skilsmisse besværgelser
    4) Ægteskabsbesværgelser
    5) Bindingsform.
    6) Opbrudsbesværgelser
    7) Forvis en tidligere elsker
    8.) Du ønsker at blive forfremmet på dit kontor
    9) ønsker at tilfredsstille din elsker
    10) Kur mod enhver af de sygdomme, du lider af
    Kontakt denne fantastiske mand, hvis du har problemer med en varig løsning
    gennem babawalewiseman01@gmail.com Whatsapp  +12544131991

    SvarSlet
  16. MIT ÆGTESKAB ARBEJDEDE IGEN MED HJÆLP FRA DR ISIKOLO, SOM ER DEN MEST ÆRLIGE STAVELSESTYPER, DU KAN FINDE
    Jeg er Helen Thompson Mit hjem har været fyldt med uendelige problemer og elendighed, som førte til den skilsmisse, jeg aldrig ønskede med min mand. Alt styrtede ned, og vi gik hver til sit. Jeg prøvede at komme videre, men det var så svært for mig, fordi jeg stadig elskede min mand, og min datter har altid grædt, fordi hun ville have sin far tilbage. Jeg havde ikke noget valg i stedet for at søge hjælp, hvilket fik mig til at kontakte DR ISIKOLO efter at have set så mange gode bemærkninger om hans arbejde. Han forsikrede mig om at forsone mig og min mand med hans forsoningsbesværgelse, hvilket han gjorde. Jeg er glad for at fortælle jer alle, at kærligheden og lykken er blevet genindsat, og vi fandt sammen igen, og jeg tror på, at det er for evigt for os og alt takket være DR ISIKOLO for at gøre så meget for at redde min familie. Han har aldrig for travlt til at hjælpe nogen. Så kontakt ham nu, hvis du også har brug for hjælp. e-mail ham nu via: isikolosolutionhome@gmail.com eller sms via WhatsApp: +23481333261196

    SvarSlet
  17. Jeg er her for at give vidnesbyrd om, hvordan jeg fik min mand tilbage. Min mand forlod mig uden grund for fire år siden. Han flyttede sammen med en anden kvinde, jeg fik lyst til at slå mig selv ihjel, mit liv blev meget bittert og sorgfuldt. Så en dag fortalte en af mine venner mig om en fantastisk trylleformular, der er meget god, og han sagde, at han gav ham nogle lykketal, som han spillede i et lotteri, og han vandt. Sidste gang jeg tjekkede vidste jeg, at det ikke gik godt for min ven før, så da han fortalte mig, at trylleformularen hjalp ham med at vinde, troede jeg på hans ord. Han fortalte mig, at DR WALE vil bringe min lykke tilbage uden at lede efter, hvor jeg ellers kan nå ud til DR WALE. Jeg brugte den besværgelse, han gav mig, og inden for en uge senere modtog jeg et opkald fra min elskede mand. Han undskyldte og kom tilbage til mig. Han gav mig endda nogle søde gaver som et middel til at kompensere mig. Jeg er meget glad nu. Tak DR WALE, Du kan nå ham via
    WhatsApp/Viber/Telegram: +2347054019402 eller e-mail: drwalespellhome@gmail.com
    Han kan løse ethvert problem som f.
    (1) Hvis du vil have din eks tilbage.
    (2) du har brug for en skilsmisse i dit forhold.
    (3) Du ønsker at blive forfremmet på dit kontor.
    (4) Du vil have, at kvinder og mænd løber efter dig.
    (5) Hvis du ønsker et barn.
    (6) Du ønsker at være rig.
    (7) Du ønsker at binde din mand og kone til at være din for evigt.
    (8) Hvis du har brug for en finansiel holdning.
    (9) Han kan gøre dig gravid.
    (10) Han kan helbrede dig fra enhver sygdom.

    SvarSlet