mandag den 23. juli 2012

Krymmel

Krymmel kan få enhver kage til at se flot pyntet ud. Og man behøver ikke at have den højere konditor-eksamen for at bruge det. Dr. Oetker har lavet et væld af forskellig slags krymmel som man kan pynte sine kager med. Krymmel kan bruges som pynt på topping på cupcakes, som pynt på is, som pynt på glasur på en kage osv. Der er mange muligheder og kun fantasien sætter grænser. Her er et lille udvalg af nogle af de nyeste typer krymmel fra Dr. Oetker.



Mini pearls er små sukker kugler i skønne farver. De er "bløde" så man ikke knækker tænderne på dem. Bitte små sukker kugler har eksisteret længe, men disse er lidt større. Jungle krymmel i forskellige farver. Der er nu som noget nyt turkise kugler i Jungle krymmel. Super flot farve, selvom jeg ikke lige kan forbinde turkis med junglen :-) Tøsefarvet krymmel Lillifee med hjerter, store "bløde" lyserøde kugler og andet tøsefarvet krymmel. Perfekt til en tøsefødselsdag.



Dr. Oetker har også lavet Konfetti krymmel og Stjerne krymmel.

Hvis du er kreativ og har lidt sugarpaste liggende, så kan man selv lave denne slags krymmel. Prøv bare at se denne vejledning. På den måde kan man lave krymmel lige i de farver og former man har brug for.

Krymmel for Dr. Oetker kan fås i de fleste dagligvarebutikker i Danmark, så her har alle en chance for at være med. Man kan også købe mange søde forskellige typer krymmel gennem webbutikker i Danmark og i udlandet.
F.eks. Specialkøbmanden har et stort udvalg. Eller f.eks. Cakes, Cookies and Crafts shop, der bla har noget skønt sommerfugle krymmel eller knogle krymmel til Halloween. Prøv også at se Design A Cake store udvalg. Her kan du få det i kilovis! Hvis du leder efter krymmel i en udenlandsk webbutik, så søg efter "Sprinkles".

Og så er det vel her, at jeg skal indrømme, at jeg har en svaghed for krymmel.... Jeg kigger altid efter krymmel i udlandet, for at se om jeg kan finde noget sødt og anderledes krymmel. Jeg har en hel værktøjskasse fyldt med krymmel i alle mulige farver og udformninger. Nogle samler søm og skruer i deres værktøjskasser - jeg samler krymmel :-)

3 kommentarer:

  1. Wauhh.. Hvor er der mange fine, dem må jeg have fat i:-)

    Tak for tippet.

    Ha´en dejlig aften

    Knus Susi

    SvarSlet
  2. Elsker krymmel! ;) Jeg har efterhånden også 2-3 klodskasser der er fyldt godt op.

    SvarSlet
  3. @Velkommen hos indretning med farver: Velbekommen :-)

    @Linebinevaskemaskine: Fedt, at der er andre end mig, der har den svaghed :-)

    SvarSlet