søndag den 15. juli 2012

Racerbil-kage til Emil

Min yngste dejlige søn, Emil, har 4 års fødselsdag i dag. Han blev vækket i morges med fødselsdagssang (kl. 9 mente vi, at han har sovet længe nok.... onde forældre). Vi havde pyntet med flag, serpentiner og gaver. Vi gav ham bla en fin ny cykel, som han blev meget glad for.

I fredags blev han fejret i børnehaven. Jeg spurgte ham hvilken slags kage han ville have med og det skulle være en racerbil-kage. Okay, så fikser vi det.



Kagefakta:
Kage og fyld: Kagen er en god, svampet og børnevenlig chokoladekage. Der er ingen fyld i.
Forme: Kagen er bagt i 1 kvardratisk form á 13" / 33 cm og derefter skåret til.  
Opsmøring: Kagen er smurt op med 2:2 ganache (resterne er lagt i fryseren til feks romkugler - mmmh).
Pynt: Alt pynt er lavet i indfarvet fondant.


Jeg tog billeder til en How-to-do, men jeg synes ikke at kvaliteten er imponerende. Vi får se om jeg laver den.



Jeg stillede 4 små lys i noget fondant på kage-boardet. På den måde kan man stadig tænde lys og puste ud uden at lysene bliver sat midt i kagen.

Har du brug for inspiration til små drenge fødselsdage - så se her:
Sidste år lavede jeg nogle søde pyntede cookies til hans dagpleje og et stort jordbærtema med lækre jordbærgodter til familiefødselsdagen.
Til hans 2 års fødselsdag fik han en kage med en traktor på.
Og til hans 1 års fødselsdag fik han et 1-tals kage.

I dag har vi haft familien på besøg og der kommer gode kage-oplevelser som jeg vil dele med jer snarest.

3 kommentarer:

  1. Tillykke med Emil. 4 år er gået stærkt. Fin og sej racerbilkage du har fået lavet !!

    SvarSlet
  2. Hvor er den fin! Jeg må lige lure, om du har et par gode tips til lignende biler, for min nevø har rodet mig ud i to kageprojekter - det ene skal være noget med Cars! Og godt nok har jeg en del kagepyntningserfaring, men ikke i 3D... :-)

    SvarSlet
  3. @Vibse: Tak søde. Ja, de 4 år er bare gået så stærkt. Lige pludselig er den mindste ikke så lille igen.

    @Piskeriset: Tak tak. Jeg er nu glad ofr at jeg bare skulle en racerbil og ikke en fra Cars, for så skal den pludselig ligne noget bestemt. Her havde jeg frie hænder til at lave den lidt simpel uden at den skulle ligne noget fra legetøjskassen :-)

    SvarSlet