lørdag den 15. januar 2011

Shopping i London

Jeg rejser en del - eller rettere sagt - meget. I 2010 var jeg ude at rejse 25 gange, hvoraf de 23 af gangene var ifm mit arbejde. Men årets første rejse i 2011 var ikke en forretningsrejse, men en helt privat rejse til London sammen med min mand (uden børn). Jeg havde givet min mand rejsen, samt to billetter til Mammamia musicalen, netop på dette tidspunkt, for at opleve noget sjovt sammen og glemme de kedelige ting, der skete for præcis et år siden. Det var en skøn tur, hvis formål blev opfyldt til fulde :-)

Og med til London hører også shopping. Formålet med rejsen var ikke at gå i kagebutikker (tænkte faktisk slet ikke på det - wtf???!!!). Meeeen jeg kunne jo ikke dy mig for at ose lidt i forskellige boligforretninger og her fandt jeg faktisk nogle ret gode ting.
Yderst til venstre: Kagerulle med 3 grå disks som er afstandsgivere på 10 mm, 6 mm og 2 mm. Super smart og perfekt til feks udrulning af småkagedej. Øverst i midten: Metal linseforme med løs bund. Ønskede mig dem højt til jul, men fik dem ikke og så må man jo selv købe dem! Øverst til højre: Silikone form til at bage Cannelé's - mmmhh. Nederst til venstre: Hjerteformede teflon linseforme. Nederst til højre: Hjerteformede silikone forme.

Lækker høst, synes jeg.

Meeen det var jo ikke alt. Jeg købte (selvfølgelig) også kopper med kager på.


Er de ikke bare skønne?! Jeg købte også nogle kopper i maj 2009, da jeg var i London sidst sammen med min veninde Vibeke og dem bruger jeg hver dag og glædes hver dag over dem. Jeg har ellers ikke et hjem, der er fyldt med pigede og pusse-nussede ting, bortset altså liiiige fra de her kopper :-)

Jeg elsker at gå i "foodhalls'ene" i London og købe nogle af de fødevarer jeg holder af, men som ikke er nemme at få i Danmark eller som kun findes i kedelige udgaver i Danmark. Jeg er lidt en "halv-englænder" ift mit udprægede gen for eddike. Så jeg er en af de få danskere, der eeeeelsker "Salt and Vinegar" chips, men de fås ikke ret mange steder i Danmark og som regel kun i en dødsyg udgave. Derudover er jeg også stor fan af lemoncurd, som jeg godt kan lide at købe i England, men laver det også selv.

Og sidst, men ikke mindst, så "kom jeg til" at købe en skøn nederdel fra Desigual. Det er noget ret specielt design, men ikke desto mindre har jeg forelsket mig i det lidt specielle farverige tøj. Påført efter udgivelse: Da der er flere, der har efterlyst at se nederdelen, så er her et billede taget med mobiltelefon. Jeg kunne ikke finde den på Desigual's hjemmeside, så derfor dette halvdårlige billede.


Sååå ja, jeg fik brændt lidt penge af og nydt det. Og jeg glæder mig til at bruge alle mine nye kageting.

PS: Årsagen til, at jeg ikke har fået skrevet på det seneste, skyldes, at jeg har haft problemer med netforbindelsen derhjemme (for søren hvor svært kan det være!). Men nu skulle det fungere igen.

15 kommentarer:

  1. Du må vist til London noget oftere... lækkert bytte, både dem til bagning og dem til at drikke af, nuser..
    hilsen Lone.g

    SvarSlet
  2. Ih...må vi ikke se nederdelen? Jeg elsker også Disigual :-)

    SvarSlet
  3. Mmmmmm... salt and vinegar chips er bare det bedste! Og Desigual har jævnligt noget helt fantastisk (tror faktisk at der er kommet en Desigual i Fields)

    SvarSlet
  4. Det er da fine sager, du har hjembragt! Og så tilslutter jeg mig Godtes opfordring!

    Jeg er med i vingear-chips-klubben. Jeg smagte dem første gang på min første ferie med gemalen for ti år siden, så nu forbinder jeg dem altid med sommer, solskin og ferie - og det er jo ikke de dårligste ting at tænke på ;-)

    SvarSlet
  5. Det lyder bare som en super hyggelig tur, og så er jeg VILDT misundelig over de fine kopper:). Sådan nogen må jeg da også eje;).

    SvarSlet
  6. Åh, kunne godt lige bruge sådan en shoppe tur :-) Må med skam indrømme, at jeg aldrig har været i London....

    Mange hilsner
    Birthe

    SvarSlet
  7. Årh altså hvor er jeg misundelig !!! Både på kopper, kage udstyr og chips... og så også på rejsen :-P
    Jeg glæder mig til at se din nye nederdel. Kopperne er bare rigtig fine :-)
    Knus og kram

    SvarSlet
  8. @lone.g: Ja, Lone, jeg gad godt komme der lidt oftere :-))

    @Godte: Ja da, den er nu lagt ind i indlægget. Ikke den bedste kvalitet, da billedet er taget med mobil telefonen.

    @Pia: Jeps, Pia, de ER de bedste. Ærgeligt, at man ikke kan få nogle gode i Danmark. På den anden side er det måske netop meget godt :-) Desigual er et ret dyrt mærke i Danmark, så de tre stykker tøj jeg har fra Desigual er fra Spanien eller England, hvor priserne er lidt bedre.

    @Piske: Opfordringen er hermed eftergivet. Billede af nederdelen ligger i indlægget. Selvfølgelig er du også til "Salt and vinegar". Det kan jeg næsten fornemme fra din skønne blog. Chipsene minder mig om mine utallige ture til London :-)

    @Annette: Det er skønt med sådan en "kæreste" / shoppe tur. Det er par velundt. Du må på jagt efter "kage-kopper".

    @NYBH: Det er simpel hen en mangel i dit liv, hvis du ikke har været i London. Altså der må du over. Den by sover aldrig (men det regner til gengæld altid). Jeg har været i London mange, mange gange. Synes, at det er en dejlig by.

    @Vibse: Jaa, tænkte på dig, da jeg genså London og hotellet. Vi to havde en skøn tur. Det er ikke helt det samme at falde i svime over kage-ting med Martin som det er med dig. Men hver ting til sin tid. Vi må snart afsted igen - vi blev jo ikke helt færdige sidst. Knus

    SvarSlet
  9. SKØN kagerulle, så'n en vil jeg kigge efter næste gang, hvilken butik er den fra? Dejligt med sådan en hyggetur. Jeg elsker også Salt/vinegar chips, og endda baked beans! Men kun når jeg er i landet, det er ikke rigtig det samme herhjemme...

    SvarSlet
  10. @PiaMarianne: Ja, den kagerulle ser smart ud. Har ikke prøvet den, men regner med at den skal erstatte afstandstræet, der kurer rundt på bordet. Jeg købte den i "Debemhamns". Endnu en Salt and vinegar-fan - skønt :-)

    SvarSlet
  11. Jeg skal til London i næste uge, så du skulle vel ikke kende nogen gode kageudstyrsbutikker der ligger i centrum? Dem jeg har kunne finde ligger alle et godt stykke væk fra centrum.

    SvarSlet
  12. @Gitte: Jeg kender ikke nogen kagebutikker, der ligger i Centrum. Jeg har været i Squires kitchen, Cake4you og CakeCraftShop, hvor jeg synes, at Squires Kitchen var den bedste butik. Den var ikke svær at komme ud til og den lå lige ved siden af stationen. Tilgengæld har jeg ikke været i Design A Cake, hvilket burde være en ret stor butik. Den vil jeg besøge næste gang jeg kommer til London. Rigtig god tur.

    SvarSlet
  13. Tusind tak for fif - håber jeg får tid til at besøge en af butikkerne :)

    SvarSlet
  14. LÆKKERT med LONDON! Jeg E L S K E R også London og tager gerne dertil et par gange om året - det er for at danse :0) Jeg har nu på min blog lavet "London Fridays" med gode tip. Følger helt klart med på din blot fra nu af - fantastisk blog du har her.

    Kh. Rikke

    SvarSlet
  15. @Gitte: Velbekommen :-)
    @Housedancegirl: Jeg er også vild med London og har været der virkelig mange gange (har ikke tal på det). Dine fredagstips er en rigtig god idé. Når du skal til London igen, så prøv "Tibits" der ligger i Regent Street Food Quater. Det er en vegetarisk restaurant (jeg er ikke selv vegetar), men restauranten og maden var fantastisk!! Tak for din søde kommentar og velkommen til.

    SvarSlet