lørdag den 25. juni 2011

3 kagedåser og 1 piskeris

I går aftes var jeg hjemme hos Piskerisket sammen med Godte og Min Kage. Tre dejlige piger. Og så også lige Piskerisets gemal, der tog tøse-indvaderingen i stiv arm. Vi hyggede os med Asti, "hjerner" og spændende mad kreeret af Piskeriset selv. Det var smadder hyggeligt og dejligt at møde nogle af de andre bloggere.

Piske startede med at servere lidt snacks - bla "hjerner", som var små sukker-betrukkede kikærter. De smagte simpel hen så godt. De så sære ud - de små hjerner, men de var svært vanedannende.


Piske's benspænd i juni måned er "Er det kage?", hvor hun i den grad har udforderet hvad der mon er kage / ikke-kage. Der har været mange spændende og anderledes udgaver af kager - eller ikke-kager :-)

Og det var selvfølgelig super oplagt at drille hendes kage-glade kage-dåse gæster med en forret forklædt som kage. Forretten bestod nemlig af muffins med feta og porre toppet med creme fraiche - og et lille drys af små hjerter. Dertil fik vi rejer. Muffins'ene var luftige og havde en fin smag af porre og feta.


Og rejerne blev serveret i en.....cupcake - selvfølgelig :-)


Desserten hørte vist til den mere specielle afdeling. Den var nemlig toppet med rødløgsmarmelade. Nu er jeg ret vild med rødløgsmarmelade, så selvom det føltes meget sært, så var smagen fin. Jeg må tilstå, at jeg glemte at få detaljer om hvad der var i cremen, men mit bud var, at det var en ostecreme. Det var lige i overkanten for mig, men rødløgsmarmeladen var med til at tage toppen af den fede smag.


Vi fik selvfølgelig også en dejlig hovedret, hvor jeg var særlig vild med den aubergine-bønne dip, der var til. Den smagte helt vildt godt. Mon ikke opskriften snart ligger på hendes blog?

Der blev sludret og sladret og senere blev der disket op med Hyldeblomstkys. De smagte helt vildt godt. Virkelig! I kan nå at lave dem endnu, hvis I ikke har anvendt alle hyldeblomsterne til saft.



Piske var jo i den grad bevidst om, at hendes gæster var kagedåser og selv servietterne var til ære for os.



Det var en rigtig hyggelig aften og jeg håber, at vi ses igen.

Jeg kom ret sent i seng, men stod tiiidligt op, for at dekorere en kage. Mere om den på mandag :-)

HUSK at min Give-away slutter i morgen kl. 12, så det er snart sidste chance for at deltage.

10 kommentarer:

  1. Jeps, det var en almindelig chessecake-creme :-)

    Og mange tak for rosen - I tog nu påfundene meget roligt, så jeg kan jo sagtens skeje mere ud en anden gang... *gnækgnæk* ;-)

    Tak for en dejlig aften - I var superhyggelige at have på besøg!

    SvarSlet
  2. Det lyder som en ovenud skøn aften..!

    SvarSlet
  3. Det var så godt endelig at møde jer alle 3! Det havde jeg set frem til længe.
    Jeg skal nok huske at sende regningen - en af dagene ;-D

    Vi er nødt til at gøre det igen - der var jo meget, vi ikke nåede!

    Fik du ordnet du-ved-nok? :-)

    SvarSlet
  4. Det var en rigtig dejlig aften samme med jer alle 3. Og hvor er jeg glad for at jeg ikke skulle dø i misundelse ;-)

    SvarSlet
  5. @Piske. Velbekommen. Rosen er så velfortjent. Du laver dejlig og til tider meget kreativ mad :-)) Jeg står såmænd gerne for skud en anden gang for dine udskejelser.

    @Stine: Det var en skøn aften. Altid dejligt at dele sin passion med andre madører :-) Det var dejligt at kunne fotografere maden uden at det var pinligt :-D

    @Godte: ja, der var alt for meget vi ikke nåede. Jeg lægger gern ehus til næste gang, hvis I gider at komme ud til yderkanten af udkantsdanmark :-) Jeps, jeg fik ordnet "du-ved-nok". Du blev min REDNING! Mere om det i mit indlæg i morgen.

    @Vibse. Vi er flere, der er ret glade for, at du ikke døde af misundelse. Tak for en hyggelig aften (som sædvanlig).

    SvarSlet
  6. Lyder og ser ud til at have været en god aften, dejligt

    Hyggehygge
    Marianne

    SvarSlet
  7. Det lyder som en hyggelig aften med vild mad. Jeg glæder mig til høre mere om hjernerne på hendes site.

    SvarSlet
  8. @Tanker skal der til: Ja Marianne, det er dejligt med sådan en hyggeaften :-)

    @SushiStegen: Hjernerne var købt - dem havde hun trods alt ikke selv kreeret :-) Ha' en dejlig søndag *klem*

    SvarSlet
  9. Så overskriften og spekulerede på hvad det kunne være for en opskrift... Underholdning for 10 måneder gamle babyer måske?

    SvarSlet
  10. @Kageleg: Jaa, det kunne det godt have været. Det er heller ikke nemt at fortælle ens mand, at man skal til middag hos Piskeriset :-) Men man bliver lidt kendt under de der blognavne, at man næsten glemmer de rigtige navne :-)

    SvarSlet