lørdag den 4. juni 2011

Elefantsugerør


Har elefanter egentlig brug for sugerør?? Måske ikke et spørgsmål man stiller sig selv så tit, men jeg kom dog til at tænke netop det behov, da jeg læste Kagekonens indslag om netop elefantsugerør.

Jeg plejer at bruge almindelig tynde sugerør eller slikkepinde, samt kagepap, når jeg stabler kager og det har indtil videre været med succes. Der er ihvert fald ingen af mine kager, der er faldet sammen. Jeg anede ikke, at der fandtes disse enorme "sugerør", som retteligt hedder "Wilton Plastic Dowel Rods". Rørene fås hos Specialkøbmanden.

Dem måtte jeg selvfølgelig prøve af, da jeg lavede bryllupskagen med kirsebærblomster, da den bestod af tre ret store og meget tunge kager.

Rørene er 31,75 cm lange og de kan klippes over i den længde man ønsker. Det kræver lidt kræfter, men kan sagtens lade sig gøre. Anvend rørene som beskrevet i Grundlæggende kagedekoration Trin 6: At stable en kage.

Her nydes det skønne sommervejr ellers i fulde drag. Hele torsdagen blev brugt i Rørvig, hvor vi var på geocaching, vandrede rundt på Skansehage og i skoven og fandt to caches. Vi fiskede krabber i havnen og indtog selvfølgelig frokosten på fiskerestauranten (sammen med den million andre, der havde fundet på samme idé). Vi spiste selvfølgelig også dejlige is inden turen gik hjemad.

I går stod den på venindefrokost med en gammel studiekammerat (og hvor det gik op for mig, at det i år er 20 (!!!!!!!) år siden jeg startede på universitetet. Hold nu kæft, de 20 år er sgu virkelig fløjet afsted og vidner om, at jeg jo heller ikke er 20 år længere..... Hrfff.

Netop nu har jeg taget en velduftende kage ud af ovnen..... Mere om den en anden dag :-)

God sommerlørdag til jer alle!

2 kommentarer:

  1. Dem kender jeg ikke - jeg har holdt mig til slikkepindepinde (!) indtil nu. Dem må jeg lige overveje, hvis jeg kaster mig ud i et stort kageprojekt på et tidspunkt :-)

    SvarSlet
  2. @Piske: Jeg kendte dem heller ikke, men til store kager er de nok meget smarte at bruge.

    SvarSlet