torsdag den 1. november 2012

Kiksede vampyr kager - og lidt kvinde-diskrimination...

Ved min sidste give-Way spurgte jeg jer læsere hvad jeg manglede på bloggen og jeg fik rigtig mange gode forslag. Blandt andet var der et par stykker, der nævnte, at de gerne ville se, når jeg lavede kager, der kiksede. Og ja, jeg har en del kager, der ryger i skraldespanden - enten fordi de ikke lever op til mine (skrappe) krav til smag eller hvis udseendet blev helt ad helvedes til.

Så i dag vil jeg vise jer en kage, der kiksede. Jeg fik den kække ide, at lave vampyrkager i anledning af Halloween. De består af en småkagedejbund med en teskefuld hindbærmarmelade (uden kerner) og derpå en småkagedejtop. På toppen borede jeg to huller. Meningen var så, at "blodet" skulle flyde ud af vampyrbiddet. Hhmmm, men døm selv....


Der var desværre ikke ret mange af dem, der blødte ret meget. Men de smagte faktisk ret godt, så de endte ikke i skraldespanden.

Håber, at I alle havde en (u)hyggelig Halloween.

Jeg har ellers lige været i München, hvor jeg kørte rundt i en stor og flot Landrover. Jeg parkerede den i en parkeringskælder, hvor jeg simpel hen måtte tage et billede af dette skilt.

Kvinde-P-pladser, der var ekstra brede!! Det har jeg sgu godt nok ikke set før :-) Med undlad venligst at kommentere, at jeg stadig præsterede, at smide bilen på den ene streg :-))))

- Posted using BlogPress from my iPad

20 kommentarer:

  1. Det er åbenbart udbredt for har set sådanne kvinde-kend-din-plads-p-båse i Flensborg og Hamborg...hmmmff!

    SvarSlet
  2. Næææh, du holder jo på den ene streg.
    Vi var i Flensburg i påsken hvor jeg også kørte bilen ind på en frauenplatz. Eller gjorde jeg. Jeg tog i hvert fald billede af det.
    Linket er ..... Ja her ville jeg sætte linket ind, men sådan noget teknik. Gryr

    VH Hanne

    SvarSlet
    Svar
    1. Du kunne ikke dy dig.... :-))))

      Godt at vide, at der er andre end mig, der kan finde på at tage billeder af asfalten på en parkeringsplads :-)

      Slet
    2. Det kan du tro jeg ikke kan. Den var lige til højrebenet.
      Jeg tager billeder af mange ting som fanger mig. Havde engang en masse på min mobil.

      Slet
  3. Parkeringspladserne giver da (trods et umiddelbart diskriminerende udtryk) en smule mening... Det er da rimelig ofte kvinderne som handler ind/henter børn/osv! ;-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er det nok, men det giver da ikke mening at de så er bredere. Kvinder kører da tit i en mindre bil ? eller hvordan

      Slet
    2. @Opholdsrum: I Tyskland er der faktisk stadig en del "hausfraus", men om det er det der er grunden til de særlige parkeringspladser ved jeg ikke.

      @KunstnerKram: En del kører vel efterhånden også i de stre familiebiler - i Tyskland er de store biler jo meget billigere :-))

      Slet
    3. Kan huske at jeg ikke kørte ind på en frauenplatz, den fornøjelse skulle de ikke have,
      Det kunne godt være en forklaring. Det er jo bedst når frauen kender sin platz i samfundet : D

      Slet
  4. Den så vi også i Berlin... men som vi forstod det, så var det altid en plads der var nær en dør el. elevator etc, da mange kvinder var utrygge ved at gå i sådanne parkeringshuse på de skæve tidspunker af døgnet ???

    SvarSlet
    Svar
    1. Her var der mange pladser og ikke nødvendigvis tæt på dører mv. Tror ikke, at det er derfor, men selvfølgelig fin idé for dem, der er bange.

      Slet
  5. Hejsa!
    Jeg ville lige smide en kommentar, for jeg synes at den blog virker rigtig levende, glad og meget imødekommende - og er selvfølgelig underholdende at læse. Derfor har jeg valgt at linke til din hjemmeside (håber det er ok!) fra mit nye kageforum. Håber at du kunne have lyst til at 'joine' mit nye forum, for jeg er sikker på at sådan en som dig har en masse at lære fra dig :)
    Håber på at se dig der inde.
    Mvh. Dinah / Dinah.dk - Danmarks bedste kageforum!

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak for din søde kommentar. Du er velkommen til at linke til min side :-) Spændende, at du har lavet et kageforum. Jeg er dog enormt dårlig til at få kigget / kommentere på denne slags kageforums, så jeg har valgt at koncentere sig om min blog udelukkende.

      Slet
    2. Hej med jer.
      For nogle år siden var jeg i Tyskland og så også disse kvinde-parkeringspladser. Jeg måtte bare spørge i p-huset hvad det nu var for noget - og fik svaret, at det er p-pladser til kvinder (jeps, det havde jeg også regnet ud), men at p-pladserne var placeret tæt ved udgangen og overvågningen og var godt belyst således at kvinder skulle føle sig trygge i disse p-kældre/huse.
      Marianne i Middelfart

      Slet
    3. Tak Marianne for den afklaring. Det faldt mig slet ikke ind at det kunne være årsagen. Men de var jo også bredere og det kan vel næppe være pga trygheden :-)

      Slet
  6. @anonym
    Ah på den måde.
    Jeg ville nu bare tage den der var fri. Og hvis der kom en som ville mig ondt, så kunne jeg nok forsvare mig selv. Men dengang jeg var dernede var Bo med.

    SvarSlet
  7. Du er da bare vant til, at der ikke er små meget plads at parkere på, og derfor formår du at udnytte pladsen de små steder bedst muligt. Du har bare gjort plads til en cykel ved siden af bilen. :) God måde at vise hensyn på.

    SvarSlet
  8. Det er, som en anden er inde på, meget udbredt i Tyskland. Det er op til ejeren af p-pladsen, om man vil have det, men nogle stede rer der regler om, at mindst 10% skal være til kvinder. De kan være bredere (det er de i Kina, hvor fænomenet også findes), de er tæt på indgangen til butik eller hvor de nu er tilknyttet, de skal være ekstra godt oplyst og så kan der være en alarm placeret lige i nærheden, så man hurtigt kan melde om fx overfald.
    I USA har man også forsøgt sig med dem, men der møder de (naturligvis, fristes man til at sige) til anklager om diskrimination - fra feminister! :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak for din kommentar. Ja det er sjovt så mange gange jeg har set det siden.

      Slet