søndag den 12. december 2010

Pyntede jule småkager

Kære trofaste læsere!
Jeg beklager meget, at jeg har været væk fra bloggen i noget tid, men jeg har haft meget travlt på arbejdet og i weekenderne, så jeg har ikke haft tid til hverken at bage eller blogge. Men bare rolig, der er masser af idéer, opskrifter og kagerier jeg gerne vil blogge om, så I slipper ikke så let.
Mine to ældste sønner og en kammerat til min ældste søn har pyntet jule småkager i dag. De har hygget sig helt gevaldigt med kager, krymmel og glasur. Opskriften er Basic Sugar Cookies med vaniljesukker og revet skal af citron. Jeg pyntede selvfølgelig også lidt kager. Her er resultaterne af dagens anstrengelser.



















Småkage udgave af en marcipan gris. Meget simple, men egentlig meget søde.




















Snefnug som blev lidt tamme. Har tidligere lavet en masse af dem. Snefnuggene er dustet med sparkling dust og silver dust.





















Overdådige juletræer






















Forskellige kranse (forsøg på at prøve lidt forskelligt)


Min ældste søns kreationer (undervejs i pyntningen)






















Min mellemste søns kreationer (undervejs i pyntningen)
Ha' en dejlig 3. søndag i advent.

8 kommentarer:

  1. Der er flere gode ideer må jeg sige :)
    Men sønnike har husket grisens øje...
    Dejligt når de vil være med.

    SvarSlet
  2. Hvor er de bare super kære de grise :-) De der kranse vækker minder. Rigtig god minder. Mange knus fra en trofast læser.

    SvarSlet
  3. Jeg ville dårligt nænne at spise dem... og den holdning plejer jeg ellers aldrig at have til kager! :-D

    Meget smukke er de!

    SvarSlet
  4. Ej hvor er de grise bare vildt søde !!!! Ja det er alle de andre altså også, men, nu har jeg jo noget... med grise hihihi

    Hyggehygge
    Marianne

    SvarSlet
  5. @Annika: Tak Annika. Det var faktisk meningen at grisen ikke skulle have øjne :-)
    @Vibeke: Tak Vibse. Ja, det vækker minder :-)
    @Monika: Tak Monika
    @Piskeriset: Ja, man nænner det næsten ikke. Der er helt sikkert nogle af dem jeg ikke vil spise efter et par børn har siddet med deres fingre godt nede i kagen - bogstaveligt talt! :-)
    @Marianne: Tak Marianne. Ja, men så er de jo lige noget for dig. Jeg kommer snart med en lille blogpost om nogle andre små grise.... :-)

    SvarSlet
  6. Er helt vild med dine grise. Hvordan laver du sløjfen om halsen? Er det en særlig glasur + noget særligt værktøj eller er du bare vildt fingernem?
    Kh Louise

    SvarSlet
  7. @Louise: Tak Louise. Jeg synes også, at de blev lidt søde. Sløjfen er lavet af royal icing, som jeg har farvet rød. Sløjfen er sprøjtet ud med sprøjtepose og lille hul-tyl.

    SvarSlet