fredag den 23. september 2011

Test af TASSIMO kaffebrygger + en hilsen fra Toronto


Jeg har fået lov til at teste denne TASSIMO kaffebrygger fra Bosch. Bryggeren er baseret på kapsler, der sættes i maskinen.

Maskinen var meget nem til at tilsutte og starte op. Kapslen lægges i maskinen og så tænder man blot på en knap. Hvis man skal have Macchiato eller cappocino eller chokolade skal der i tillæg også anvendes en mælkekapsel som med følger. Kapsler er alle godt opmærket med indholdet - også de forskellige typer mælk, der anvendes.

TASSIMO kan anvendes til andet end kaffebrygning, da man også kan få chokolade og te kapsler.

Kapsler kan købes i SuperBest og Føtes, men også på nettet, hvilket jeg synes er ret genialt, når nu man ikke lige har de øvrige butikker i nærheden. På nettet findes et ret stort udvalg af forskellige kaffetyper, chokolader og the.

Nu drikker jeg jo ikke kaffe, men det gør min mand, så han var testperson for kaffen, mine børn var testpersoner på chokoladen og jeg på theen - det blev et helt familieprojekt :-)


En kop friskbrygget Macchiato.


Min mand synes, at kaffen smager rigtig godt og det ser ud til, at han kunne blive forfalden til Macchiato! Børnene var helt vilde med chokoladen, som jeg også smagte på og den var god. Jeg var forsøgskanin på the, men jeg er nu ikke ret vild med mørk, sort, neutral the, så jeg var ikke så vild med den. Men min mand kunne godt lide den. På nettet fås andre thetyper, som jeg måske skulle prøve af.


En kop chokolade til børnene - de kapsler fik hurtig ben at gå på!


Maskinen var nem at rengøre med den medfølgende rensekapsel.



Jeg er ellers i Toronto i Canada pt, så jeg er ikke så aktiv på nettet og på jeres blogge - det undskylder jeg.

Jeg er herovre for at vidne i en retsag. I dag har jeg møde med alle advokaterne som skal afhøre mig og give mig gode råd om hvordan jeg skal svare og hvordan jeg lige takler dommeren som tilsyneladende også spørger om en hel masse. Jeg skal først afhøres i retten på mandag, så jeg har hele weekenden til at øve i. Jeg håber at støde ind i lidt søde canadiske sager undervejs, som jeg kan vise jer :-)

5 kommentarer:

  1. Det var spændende at læse om TASSIMO- kaffebryggeren! Jeg tror dog ikke, det er en maskine, der vil få plads i mit lille hus, hvor vi kun er to personer.

    Forhåbentlig kan du også få nydt opholdet i Toronto, for det lyder meget krævende! Pøj pøj med retssagen.

    SvarSlet
  2. Canada er så smuk, jeg håber du når at se de vilde efterårsfarver skovene får.
    God fornøjelse med retsagen og de søde sager.
    kh SS

    SvarSlet
  3. @Madame: Tusind tak, Gitte. Jeg håber, at det kommer til at gå godt.

    @SushiStegen: Efteråret er ikke togtur begyndt endnu - der er stadig lidt sommer i luften. Og ingen skive i Toronto desværre. Men jeg synes fiffig godt om hvad jeg har set og påle et af Toronto indtil videre.

    SvarSlet
  4. Kan helt klart anbefale Tassimo Chai latte te. Det er en fest i munden og noget helt helt andet end den almindelige grå the. Køb en pakke og smag :).

    SvarSlet