fredag den 5. juni 2009

Skovturs kage


Mine forældre har nogle virkelig sjove og hyggelige venner de har holdt skovtur med siden jeg var en lille pige. Nu er vi børn blevet voksne og har selv fået børn og skovturen er vokset, men det er stadig lige hyggeligt og sjovt. I år var det min tur til at holde skovturen.

Normalt synes jeg, at den mad man medbringer på en skovtur skal være simpelt og nemt at håndtere. Men denne gang har jeg brudt mine egne regler, for når nu jeg selv holdt skovturen, så var det muligt at lave en stor, flot kage til lejligheden.

På skovturen har vi altid glæde af Helles vidunderlige lammekøller, så dem måtte jeg bare lave i sukker. Derudover har jeg lavet vandmelon, tærte, brød, jordbærkage, salat og sandwich.

Kagen består af lyse bunde med hyldeblomst mousse og jordbær-rabarber mousse.

19 kommentarer:

  1. Uhmmm....hvor lyder den bare lækker, og så fin ser den ud...

    SvarSlet
  2. Den er bare så sød,super med alle de detaljer på :-)

    SvarSlet
  3. Hej

    Jeg er vildt imponeret og får sådan en lyst til at begive mig ud i kage-dekorationsverden. Men når jeg ser, hvad I kage-piger kan, så tør jeg næsten ikke.
    Fedt, at du giver ud af dine opskrifter.
    Jeg ved ikke, om du har tid og lyst til at svare mig, men kan du give et råd om, hvor og hvordan jeg starter. Jeg kan forestille mig, at det kræver stor indkøb af dimser, former, ingredienser - så måske du har en idé til en kage, for bare at komme lidt i gang uden at storinvestere fra starten af.
    Fantastisk blog du har, som jeg glæder mig til at følge.
    Kh Hanne

    SvarSlet
  4. Tak skal I have :-)

    Velkommen til Hanne. Ja, det kræver en del udstyr og det er bestemt ikke en billig hobby. Men udstyret gør nu alligevel en stor forskel, synes jeg. Der er en del dimser jeg nødig ville undvære. Jeg er autodidakt og har lært alt hvad jeg kan via nettet og ved at prøve mig frem. www.kageportalen.dk er et kage-forum, hvor der er en masse tips og tricks. Du kan søge rundt på siden i timevis og få en masse viden. Også youtube er fantastisk. Held og lykke.

    SvarSlet
  5. så fin, så detaljeret og så godt lavet! Hatten af for dig ;)

    SvarSlet
  6. Tak Pia! Men hvor jeg bandende det hele langt væk undervejs - for jeg har virkelig opdaget hvor stor forskel der er på sukkermasser!

    SvarSlet
  7. Hej Camilla,

    tusind tak for en helt fantastisk skovtur i jeres skønne natur.

    Og til alle interesserede kan jeg fortælle, at Camillas kager også smager himmelsk.

    Kh. fra hende med lammekøllerne

    SvarSlet
  8. Tak Helle med lammekøllerne :-) Det var en skøn dag og lammekøllerne smagte som sædvanlig fantastisk!

    SvarSlet
  9. Hvor er den bare vildt flot den kage. Både i opbygning, men også den måde farverne er ramt. Godt arbejde!

    SvarSlet
  10. hej jeg er elleve år og vil vildt grne være konditor når jeg bliver stor og kan rigtig godt li´den her har du nogle gode råd? ;)


    m.v.h. den komende konditor ;D

    SvarSlet
  11. @Anonym: Jeg er faktisk slet ikke selv konditor. Men det er sejt at du allerede nu ved, at det er det du gerne vil være. Så er det bare om at øve sig. Jeg har masser af gode råd. Du kan finde min serie om "grundlæggende kagedekoration" ude i venstre sige af bloggen. Der viser jeg hvordan man laver en kage fra bunden. Held og lykke med det hele.

    SvarSlet
  12. tusinde tak ;) men hvor for man alt det der seje udstyr?

    SvarSlet
  13. @Anonym: Udstyret køber jeg i de forskellige web kage-butikker i DK eller UK.

    SvarSlet
  14. er det billigt og hvilke hjemmesider?

    SvarSlet
  15. @Anonym: Jeg bruger flere forskellige: www.specialkoebmanden.dk , www.kagebutikken.dk , www.kagekompagniet.dk. , www.din-kage.dk og fra udlandet bruger jeg www.design-a-cake.co.uk.

    SvarSlet
  16. Hej Camilla

    Tak for en fantastisk blog... Jeg har fulgt med et stykke tid nu, og det glæder mig at der også er mennesker som vil tage sig tid i en sikkert travl hverdag til at dele ud af deres erfaring med os der ikke er lige så dygtige endnu :o)

    Jeg har fundet en ny butik på nettet som måske kunne have interesse - www.KageExperten.dk.

    Jeg har ihvertfald fundet nogle varer som ingen andre har - Multifunktionel kageform, en såkaldt Eyecatcher og mange flere spændende ting...

    Jeg tænkte bare at jeg ville dele min nye opdagelse:o)

    Med venlig hilsen
    En en stor beundrer

    SvarSlet
  17. @Anonym. Undskyld mange gange for det sene svar. Tak for din utrolig søde kommentar. Det er dejligt at høre. Tusind tak for at du deler din nye opdagelse - det er altid godt at få lidt inspiration fra andre. Jeg ser frem til at se på linket.

    SvarSlet
  18. Jeg er så stolt og glad for at være her for at dele dette bemærkelsesværdige vidnesbyrd, vidunderligt og ekstraordinært, jeg kan bare ikke tro, nu er min tidligere mand her hos mig og tigger om alle hans forkerte handlinger og fortæller mig, hvor tom han følte sig hele tiden han var væk, han forlod mig og forårsagede mig så smerte efter en skilsmisse, der fandt sted for 5 måneder siden. Og hele dette mirakel skete umiddelbart efter at jeg kontaktede Dr. Egwali for at få hjælp, jeg er den lykkeligste kvinde i hele verden i dag, jeg vil sige 'at have ham igen ved min side. Det er et mirakel for mig og min familie og evig glæde og lyst. Jeg er så glad nu, og jeg ved ikke, hvor meget jeg skal udtrykke min taknemmelighed og taknemmelighed over for Dr. Egwali. Jeg vil kraftigt anbefale ham, hvis du har brug for øjeblikkelig hjælp, da det er garanteret.
    Send ham en e-mail i dag /dregwalispellhome@gmail.com eller via
    WhatsApp: +2348122948392

    SvarSlet