lørdag den 22. november 2014

Lyse chokolade trøfler med peanutbutter


Det her er lækre chokoladetrøfler, som kan bruges til jul, påske eller andre højtider eller festligheder. Inspiration til opskriften er fra et Alt for Damerne.

Lyse chokoladetrøfler med peanutbutter
Ca. 15-18 stk (afhængig af størrelse)

50 g mørk chokolade
100 g lys chokolade
3/4 dl piskefløde
Korn af ½ stang vanilje
3/4 dl peanutbutter
1 nip salt

Pynt:
ca. 50 g hakkede saltede peanuts


Kom de to slags chokolade, piskefløde, peanutbutter og vaniljekorn i en kasserolle og varm det meget langsomt op under omrøring til chokoladen er smeltet og massen er ensartet. Tilsæt et lille nip salt.
TIP: Jeg bruger hovedsagligt Callebaut chokolde til mine kager og konfekt. Det kan købes i praktiske små "pellets" og er derfor meget nemt at arbejde med.

Hæld massen i en skål og stil den køligt indtil massen er fast, hvilket den er efter ca. 2½ time. Form kugler af massen og rul den forsigtigt i hakkede saltede peanuts. Opbevar trøflerne på køl, men tag dem ud lidt før servering, så de ikke er helt kolde.

4 kommentarer:

  1. Hvor længe kan de ca holde sig på køl?

    De lyder superlækre. Bruger du crunchy eller smooth peanutbutter?

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak 😊 De kan holde sig mindst en uge på køl. Jeg kan faktisk ikke huske om jeg brugte crunchy eller smooth. Egentlig tror jeg at det er ligegyldigt hvad man bruger.

      Slet
  2. lecker!!! danke für die inspirationen!!! einen schönen sonntag wünscht angie

    SvarSlet