onsdag den 24. oktober 2012

Ting fra Malmø

Min mor blev 70 år i sommer og min søster og jeg gav hende en tøsetur til Malmø i fødselsdagsgave. Hun fik middagsmad, overnatning og frokost i Malmø, men hun skulle selv betale for shoppingen :-) Vi hyggede os virkelig meget. Jeg købte ikke så mange ting, for jeg havde lige været i USA og havde derfor lidt "økonomiske tømmermænd" :-) Men jeg faldt dog for en kageform jeg ikke havde.....


En kougelhopf form! Den vil jeg snart lave en juleinspireret kugelhopf i.


Og jeg faldt også over dette rouladefad, som jeg ikke liiige kunne undvære. Det har allerede været i brug flere gange - og ikke kun til roulader.



Og et par poser mini-sukkerkugler (som er fotograferet så tæt på, at de slet ikke ser særlig mini ud....)

Nå ja, så købte jeg også en paraply, men den er jo ikke ret spændende for en kageblog :-)

Idag er der så 2 måneder til jul :-) Jeg elsker julen, så den kan bare komme an. Inden der skal julebages er det dog Halloween. Så hold godt øje med bloggen. De næste indlæg kommer til at handle om Halloween godter.

God onsdag til alle.

4 kommentarer:

  1. Hej var har du köpt den "rouladefad"
    i Malmö? om du kommer ihop det:)))

    SvarSlet
    Svar
    1. @Anonym: jeg husker ikke navnet på forretningen - andet end at det var sådan en billig-forretning. Jeg har spurgt min søster om hun kan huske det og vender tilbage.

      Slet
  2. Hey, hvorfor har du fjernet Blomsterbergs blåbærmousse? Jeg kan ihvertfald ikke finde den - og jeg savner også en alm chokomousse (er fyldt med krav haha) :-) just because du er min yndlingsbagerinde!

    SvarSlet
    Svar
    1. @Sarkastikum: De findes såmænd endnu, men jeg var nødt til at slanke og optimere Kategori-listen lidt. Begge opskrifter findes under kategorien "Mousse og fyld".

      Slet