fredag den 5. august 2011

Sommerlige cake pops


Årh, jeg fik ikke lukket døren til fryseren ordentligt, da jeg forleden skulle tage frysebrikker ud til vores madkurv, da vi skulle i Bon Bon land. Turen var super fin, men fryserdøren var sprunget op og alt var tøet, da vi kom hjem :-(

Vi fik derfor lækker grillet mørbrad til aftensmad i går og de optøede kagerester blev i dag omsat til cake pops. Nå ja, der er jo ikke noget, der er så skidt, at det ikke er godt for noget :-))

Opskriften har jeg blogget om før, men den kommer lige igen (måske fordi jeg selv synes, at den smager skønt). HUSK, at mængderne er vejledende!

Romkugledej til Cake Pops

(ca. 20 cake pops á ca. 20 g)

300 g rest af en god chokoladekage
130 g 1:1 chokolade ganache
3 spsk rom

Jeg havde en pose gule Candy Melts fra Wiltons liggende, så det var med det udgangspunkt, at jeg lavede disse cake pops. Jeg dryssede dem med "Nonpareils" fra Dr. Oetker og satte en enkelt lille lyserød blomst på.






Den yngste og den mellemste pyntede også kagekugler (dog uden pind) med sukkerkugler, blomster, hjerter osv. Så vi fik hygget os inde, mens det regnede ude.

Senere på dagen fik vi også leget lidt med sukker og her fik den ældste kreeret en mariehøne med store øjne og den mellemste en rød korsedderkop.  Det er simpel så hyggeligt, når drengene modellere deres figurer, mens jeg havde gang i et sukker brudepar. Mere om dem senere på måneden.



En rigtig god fredag aften til jer alle.

14 kommentarer:

  1. Dine cake pops ser gode ud. Jeg har bagt små muffins som skal have den hvide flødeglasur på imorgen. Jeg fik nu ikke 72 af dem, mne 65 så har vist ruttet for meget med dejen.

    God week-end til dig og dine.

    Kh. Lis

    SvarSlet
  2. Wow, de er flotte! Vil rigitg gerne høre mere om dine cake pops .. ;) Tak for din side :)

    God weekend til dig :)

    Kh Eline
    (min-verden-af-kager.blogspot.com)

    SvarSlet
  3. Øv hvor træls med fryseren! Men godt at I fik reddet lidt - især kagen :-)

    Når du bruger Candy Melt, blander du det så op med noget, eller smelter du bare knapperne direkte?

    SvarSlet
  4. Uhh, kender det med fryseren alt for godt, min har det med at gøre det rigtig tit - godt jeg kun har 1½ skuffe :-)
    Er ikke selv så gode venner med de små kager, de har det med at "hoppe" af pinden når de vendes i overtrækket selv om pinden er "limet" fast, så de ligner langt fra dit fine resultat.

    SvarSlet
  5. Er du sikker på du ikke lod den fryser være åben med vilje, så du kunne smovse i mørbrad og cakepops ;-) Ej det var da virkelig øv.
    Hvor ser den mariehøne helt vildt sød ud.

    SvarSlet
  6. Æv Æv med din fryser men du formåede da at vende det til noget positivt ;-)
    MÅ bare vinde din give away så jeg kan få afprøvet det med cakepops for hvor ser de bare lækre ud !
    Ps. Tak fordi du har lyst til at følge min blog..er meget beæret *S

    SvarSlet
  7. Sikke nogle skønne cake pops - de vil helt sikkert give ethvert barn julelys i øjnene :-) Men sikke noget med din fryser, øv det var synd!

    Hvor er det dejligt, som du inddrager dine børn, når du er i køkkenet. Det var netop på den måde, jeg lærte at bage og lave mad af min mor. Alt bliver spændende, når man er sammen med forældre, der har en passion! Selv kalkmalerier kom jeg til at elske som barn :-)

    SvarSlet
  8. Sikke dejlige sommerpops. Jeg ville også lave nogle i går, men det var vist den forkerte dag!!! Der var chokolade og krymmel overalt og nogle af mine pops gled ned af pinden (nåe ja, de var vist også lidt store)... Måske skulle jeg være med i din give away, så jeg kan forsøge mig igen?

    SvarSlet
  9. Åh, jeg er så vild med cake pops, men har ikke fået taget mig sammen til at lave nogen endnu. Dine ser vel nok indbydende ud :-)

    Kh
    Birthe

    SvarSlet
  10. Sikken kedelig ting med fryseren.. Øv altså..

    Flotte cakepops.

    Og så smart med det du bruger til at stille dem i... Hvad er det??

    Kh Susanne - suswis

    SvarSlet
  11. @Lis: Tak Lis. Nå men 65 var da også mange :-) Jeg putter ikke ret meget i formene, så de ikke hæver så meget. Håber, at de blev gode. Også god weekend til dig.

    @Eline: Tak Eline. Jeg skal lige samle noget erfaring, så kommer jeg med lidt mere info :-) Også god weekend til dig.

    @Piske: Ja, det var jo MEGET vigtigt at få reddet kagen, selvom jeg også måtte smide en del ud. Jeg smelter bare knapperne direkte. Jeg har dog læst, at det kan være godt at blande dem med candy melts fra Funcakes, men det har jeg ikke prøvet endnu.

    @Cupcakesfluffan: Tusind tak :-)

    @Anne: Her var det noget mere end 1½ skuffe, så det var lidt træls. Ja, de kan nemt hoppe af pinden. Jeg gav mine en kort tur i fryseren og puttede candy melt på pinden og så gik det fint. Men jeg må indrømme, at de driler lidt, så jeg øver mig stadig.

    @Vibse: Ja ja jo jo, det var slet ikke med vilje *fløjt fløjt*. Jeg siger til Gustav, at du kan lide hans mariehøne.

    @Kagefan: Velbekommen, det manglede da bare :-) Ja, men må vende det til det gode, når det dårlige sker. Jeg krydser fingre for at du vinder senere i dag.

    @Madame: Tak Gitte. Ja, det er så hyggeligt at drengene også får lidt ud af det. Min mand er vild med dyr, så det bliver de også inddraget i og det elsker de også.

    @Nanna: Ja, Nanna de kan godt drille lidt. Jeg øver mig også stadig.

    @NYBH: Tak skal du have Birthe. De er også rigtig gode.

    @Mit kageeventyr: Tusind tak :-) Glasset er fra min mands arbejde. De skulle ikke bruge dem mere og så bruger jeg dem i køkkenet til løg og den slags, men indså at de jo var perfekte til cakepops!

    SvarSlet
  12. Hej Camilla
    Jeg er ved at begive mig ud i cake pops for første gang og har lige et spørgsmål i den forbindelse;-)
    Skal de færdige cake pops stå på køl, når nu der er brugt fløde i ganachen?

    Venlig hilsen
    Maria

    SvarSlet
  13. @Anonym: Jeg synes, at det kommer lidt an på hvornår du skal bruge dem. Ganache er lavet på kogt fløde og der er vandet fordampet og derfor er holdbarheden bedre. De kan derfor godt holde sig ude af køleskabet i et par timer. Faktisk spiste vi resterne af disse dagen efter - og de var ikke på køl og vi har det stadig rigtig fint :-D Jeg vil dog tilføje, at jeg kun har lavet cakepops to gange, så jeg besidder ikke alverdens erfaring.

    SvarSlet