søndag den 23. maj 2010

Min første Lambeth kage








Jeg og 5 andre kage-koner har i dag været på kursus i Lambeth, en speciel og gammel metode til pyntning af kager med sprøjteglasur. Vi blev undervist af Sif, der mestrer dette perfekt og laver fantastiske Lambeth kager. Jeg har altid tænkt, at det med sprøjteglasur ville jeg aldrig blive god til, for det kræver en engels tålmodighed og præcision - ikke noget jeg er kendt for at eje så meget af. Men Sif må have overnaturlige evner udi undervisning, for resultatet blev helt hæderligt, nogenlunde lige og ingen utålmodigheds-eksplosioner undervejs. Jeg har ihvert fald fået blod på tanden til at øve mig mere, for øvelse skal der helt sikkert til.


9 kommentarer:

  1. wwaauuu, hvor fin. Er vild med den blå farve og ja, hele kagen selvfølgelig.:-)

    SvarSlet
  2. Super fin kage!
    Uh.. får mere og mere lyst til at prøve sådan et kursus...

    SvarSlet
  3. Nøj hvor der den kage bare fin. Total flot lavet.

    SvarSlet
  4. Så superflot - jeg er vildt imponeret.

    Jeg tror altså jeg snart må tage mig sammen og prøve sådan et kursus.

    SvarSlet
  5. Jeg 'faldt' lige over din blog og er dybt imponeret over dine flotte kager og lækre opskrifter.
    Derfor har jeg valgt at tildele dig en Beautiful Blogger Award.

    Kig ind på min blog RODErier.blogspot.com og bliv klogere på awarden.

    :-) Inge

    SvarSlet
  6. Tak skal I have. Jeg kan varmt anbefale Sif's kurser. Se efter detaljer på www.sifbeth.dk.

    Tusind tak Inge. Jeg har været inde på din hjemmeisde og tak for awarden. Jeg skal se om jeg kan finde ud af at poste den her på siden.

    SvarSlet
  7. Åh, jeg elsker simpelthen din blog.. Den har inspireret mig til selv at blogge om kager.

    Men nu jeg har altså et problem med de der sprøjteposer og tyller... Jeg har lavet kanter af royal icing på min første kage - og jeg har brugt en tyl med små huller i, fordi kanten skulle være græs. Mit problem er - både med glasur og flødeskum på lagkager osv.), at der enten går hul på posen (mest ved glasur), eller der går hul nede ved tyllen, så det flyder ud ved siden af tyllen eller tyllen falder ud... Øv, hvor er det irriterende! Og det sker hver eneste gang - både med sprøjteposer og alm. fryseposer - og jeg har en adabter til mine tyller... Har du nogen idé om, hvorfor det sker? Og har du evt. en idé til, hvad jeg kan gøre for at undgå det?

    Elvira

    SvarSlet
  8. @Elvira Hartmund: Tusind tak for din søde kommentar :-) Dejligt at være inspiration for andre. Det lyder sært. For det har jeg aldrig prøvet. Strammer du dine koblinger for stramt? Ellers ville jeg klart anbefale almindelige engangsplast sprøjteposer. Det er dem jeg bruger og det fungere fint. Jeg ved desværre ikke helt hvad det er der giver dig problemerne. Og det lyder ret irriterende. Er ked af, at jeg ikke kan være til bedre hjælp.

    SvarSlet