søndag den 9. oktober 2011

Lidt sødt fra Barcelona

Meget lidt sødt.... Jeg fandt ikke så meget, men lidt har også ret.

Da jeg gik op af Ramblaen nede fra havnen fandt jeg ovenstående sukkerperler i tre forskellige størrelser på "Mercat de la Boqueria". De er godt nok de gængse hårde sukkerperler, så man risikere at knække samtlige tænder på dem, men de er så dekorative i de tre forskellige størrelser. Desværre kom jeg lige til lukketid, så jeg nåede ikke at købe andet. Jeg fik dog et par billeder af andre søde sager på markedet.

Bjerge af eksotiske frugter

Masser af nødder og tørrede frugter (ærgrer mig stadig over, at jeg ikke nåede at købe noget her!)

Chokolade for enhver smag (igen hvorfor nåede jeg dog ikke at købe noget!!)

"Flæsk" i alle afskygninger.

Sukkerperler og sukkermandler. Det var jo ren slaraffenland.

Jeg nåede jo ikke så meget rundt i Barcelona på den begrænsede tid jeg havde til rådighed. Jeg boede langt fra centrum og tættest på havnen. Så jeg gik ned til havnen og kiggede mig lidt omkring. Jeg fik købt lidt tøj, sko og lidt til drengene derhjemme (den ældste er jo FC Barcelona fan). Centeret bugnede med forretninger med søde sager - jeg afholdt mig dog fra at købe noget som helst :-)

Igen masser af chokolade

Mmmmmhh doughnuts....

Desserter....

Udover en masse forretninger bød havnen også på flotte skibe. Der var mange også mange krydstogtskibe.

Et flot tremastet skib.

Der var masser af fisk i vandet.

Porten ved havnen

Columbus statuen ved havnen

Jeg spiste min frokost på en tapas bar, hvor jeg havde sparet alle kalorierne op til denne "Creme Catalana", som mindede lidt om en Creme Brulee. Men ak, den smagte slet ikke spor godt, så jeg efterlod den mere eller mindre uspist!

Hotelværelset var fantastisk. Jeg fik et værelse allerøverst med en skøn udsigt og med en kæmpe tagterasse helt for mig selv. Jeg havde desværre ikke tid til at nyde solen i de tilhørende liggestole.

Et lille udsnit af den store terasse.

Udsigten fra hotelværelset.

Der var lidt sommerferie-stemning over det - solen skinnede fra en skyfri himmel og temperaturen var 26-27 grader!

Dagene i Barcelona gik med en konference i et lokale uden vinduer. Lidt ærgeligt, når man ikke kan se ud på det skønne vejr. Men selvom jeg sad derinde det meste af tiden, så fik jeg da smagt lidt på Barcelona.

Dagen i dag er gået med afslapning med børnene - tiltrængt efter at være kommet hjem kl. 4 i nat efter en skøn fest i går. Jeg fik også løbet i det dejlige efterårsvejr sammen med min ældste søn, der cyklede ved siden af. Det er en vældig hyggelig måde at få løbet på.

God søndag aften til jer alle :-)

1. Wow, nu får jeg lyst til at komme til Barcelona, et sted som jeg aldrig har været - og sikke nogle madbilleder :-)

Mange hilsner
    Birthe

2. Flotte billeder. Ærgerligt du kom for sent til markedet for det ser godt nok spændende ud

3. Fantastisk - overvejer seriøst at besøge den skønne by igen - meget snart. Tak for de fine billeder!

4. Hold nu op, der smeltede min hjerne da lige sammen et øjeblik, sikke en masse lækkerier....overvejer helt klart at tage en tur til Barcelona....snart ;-)

5. Åh, jeg har også været i Barcelona og ville så gerne derned igen!
    Vi må af sted sammen - en gang i det næste århundrede, når du er færdig med at rejse verden tynd til diverse møder ;-D

6. Skønne skønne billeder! Ser jo fantastisk ud!

7. Øj, sikke et vejr! Vi var i Paris i sidste uge, men vejret var ikke med os - der var 25 grader dagen før, vi ankom - men kun ca. 15 grader under hele opholdet :-/

Jeg kan absolut anbefale dig at tage på ferie til Barcelona (og lade arbejdet blive hjemme ;-)). Der er mange skønne oplevelser i den by - ikke mindst gastronomisk!

8. Sikke nogle vidunderlige billeder du har taget! Gid vi havde markeder her i landet med et lignende udbud af frugt, nødder og søde sager ...

9. Hvor er de fine de sukker-kugler, dem glæder jeg mig til at se på en kage!!!

Det ser ud som om man kunne spise mange dejlige kager i Barcelona!

10. Vi var i Barcelona i sommer men da vi endelig nåede til markedet på Ramblaen var vi alle så trætte og overophedede at vi ikke orkede at gå derind og det fortryder jeg da bitterligt nu hvor jeg ser alle dine skønne billeder - ØV! Men på den anden side, vi må jo bare derned igen :-)

11. Jeg gad godt trawle de markeder tynde sammen med dig. Sukkerkuglerne ligner jo smykker og alle de der nødder, ville også lægge godt i min mave ;-)
    kh SS

12. @NYBH: Tak Birthe. Det er da bestemt et sted der kan anbefales.

@Kagemums: Ja, det var lidt ærgeligt. Men det giver bare anledning til at komme igen en anden gang.

@Connie: Ja, det var lidt øv :-)

@Prinsesse Suh: Velbekommen :-)

@Betiina: Der var så mange lækkerier. kan godt forstå at du overvejer en tur dertil.

@Godte: Ha ha, jamen jeg vil da elske at komme til Barcelona med dig :-)

@Bianca: Tusind tak :-)

@Piske: Vejret var helt fantastisk - fuldstændig sommer. Tager meget gerne til Barcelona en dag UDEN arbejde :-)

@Madame: Ja, det gad jeg også godt have her i Danmark! Det ville være SÅ skønt med sådan et marked i nærheden.

@Tante kage: Jeg synes de var så fine i alle de forskellige størrelser. Må se om det bliver kage eller cupcakes. Der var virkelig mange kager, men jeg holdt mig ret meget "på måtten" *pudser glorien*

@Anne: Ja, så har du en undskyldning for at tage derned igen. Jeg har jo også en undskyldning for at komme igen.

@SushiStegen: Yeah, søde SS, det ville have været SÅ skønt at have gået der sammen. Vi ville have kommet derfra med store poser med godter.

13. Skønne skønne billeder du har nået at tage. De der sølvkugler er så fine. Ærgerligt at du ikke fandt smølfer nogen steder :-)

14. @Vibse: Totalt ærgeligt, men jeg fandt bare ingen smølfer. Jeg fandt dog et smølfebestik, som jeg købte til Emil :-)

15. Åh hvor ser det lækkert ud - Barca er bare en skøn by. Hotellet ligner lidt Pullmann Skipper hotel nede på havnen? Uanset ser det jo helt fantastisk ud!!! Elsker lækre hoteller :)

16. @C'est La Vie By G: Hotellet lå oppe på "bjerget" og hed Miramar. Og ja, lækre hoteller er bare skønt :-)